×

منوی اصلی

true
تفت آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است
فرماندار تفت خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای مختلف را زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری در این شهرستان دانست و گفت: تفت آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد.

به گزارش نسیم یزد،«محمد محامدی» در جریان دیدار با نماینده وزارت امور خارجه در استان اظهار کرد:‌ با توجه این که محور توسعه شهرستان تفت مقوله گردشگری است، مدیریت شهرستان تفت آمادگی دارد با شهرهایی که سنخیت بیشتری با شهر تفت دارد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی انعقاد نماید و در این زمینه هرگونه پیگیری که نیاز است انجام خواهد داد.

وی نزدیک بودن به مرکز استان را ویژگی برجسته شهرستان تفت دانست و افزود: نزدیکی به یزد باعث جذب سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود چون این نزدیک بودن باعث شده در اواخر هفته حدود 200 هزار گردشگر در مناطق ییلاقی شهرستان و فضای سبز شهر تفت حضور پیدا کنند و ما باید از این پتانسیل نهایت استفاده را ببریم.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه گفت: با بررسی‌های کارشناسی مشخص‌شده در صورت سرمایه‌گذاری در ساخت مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان، استقبال ازاین‌گونه مراکز بسیار خوب خواهد بود.

محامدی تصریح کرد: فرمانداری شهرستان تفت آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد و امیدواریم با انعقاد خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای مختلف زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری در شهرستان به وجود بیاید.

عملکرد یزد در جذب گردشگران خارجی مطلوب نیست

«سعید شعبان» نماینده وزارت امور خارجه در یزد در ادامه با بیان این‌ که یزد به همراه استان‌های اصفهان و فارس در مثلث طلایی گردشگری قرار دارد،‌اظهار کرد:‌ عملکرد یزد در جذب گردشگر خارجی نسب به دو استان دیگر مثلث طلایی مطلوب نیست.

وی بابیان این ‌که فرودگاه یزد با وجود داشتن عنوان بین‌المللی، پرواز بین‌المللی ندارد، گفت: نخستین اقدام در حوزه گردشگری، فراهم کردن پروازهای خارجی است که مسئولان و مجریان مرتبط باید در راستای فراهم کردن و تکمیل زیرساخت‌های لازم حوزه گردشگری تلاش کنند، چراکه این بحث تخصصی است و نمایندگی وزارت امور خارجه نمی‌تواند به آن ورود کند.

نماینده وزارت امور خارجه در یزد با بیان این ‌که جذب گردشگر به فعالیت اجرایی نیاز دارد افزود: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد ضروری است.

شعبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که هدف از ایجاد نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها مهیاکردن امکان ارائه بهتر خدمات و توانمندی‌های استانی به خارج از کشور است، تصریح کرد: قرار است به وسیله دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه قابلیت و ظرفیت‌های استان به خارج از کشور معرفی شود.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد بابیان این ‌که 60 هزار اتباع خارجی به‌طور رسمی در این استان سکونت دارند، افزود: یزد دو توانمندی عمده در حوزه‌های گردشگری و صنعت دارد که نقش پررنگ‌تر نمایندگی را طلب می‌کند و بر این اساس از حدود چهار ماه پیش بخش اقتصادی از امور فرهنگی و گردشگری در نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد تفکیک‌ شده است.

وی از رایزنی نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد با نمایندگی‌های این وزارتخانه در کشورهای مختلف برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی، بحث خواهرخواندگی با شهرهایی از کشورهای مختلف پیگیری می‌شود و از زمان افتتاح نمایندگی افزون بر 20 تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقدشده است و از این تفاهم خواهرخواندگی در سطح شهرستان تفت نیز می‌توان استفاده کرد.

این مسئول در وزارت خارجه، پیگیری مستمر برای تداوم این روند را جزو برنامه‌های نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد عنوان و خاطرنشان کرد: با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تفت از طریق انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، بستر همکاری‌های دوجانبه فراهم و این شهرستان بیش‌ازپیش به جهانیان شناسانده می‌شود.


true
true
true