×

منوی اصلی

true
سازمان‌های مردم‌ نهاد ابزار مناسبی برای توسعه اجتماعی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تفت گفت: فعالیت فعالین اجتماعی در قالب سازمان‌های مردم ‌نهاد می‌تواند به یکی از نقاط قوت شهرستان تفت تبدیل شود.

به گزارش نسیم یزد،«سعید پرویزی» در نشست علاقه‌مندان به تشکیل انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تفت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان تفت در رتبه‌های پایین استان از نظر تعداد سمن فعال قرار دارد.

وی با بیان این که مردم تفت در امور خیری، اجتماعی و فرهنگی مشارکت فعال دارند، افزود: چنانچه این فعالیت‌ها منسجم، هماهنگ و با استفاده از خرد جمعی، همگرا و هم سو شوند، تفت می‌تواند به الگوی موفقی در بهبود شاخص‌های مثبت اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تفت گفت: فرمانداری از ایجاد و افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف در این شهرستان حمایت و استقبال می‌کند.

پرویزی تصریح کرد: در جلسات متعددی که با بخشداران و دهیاران شهرستان داشته‌ایم بر گسترش و فعال‌سازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرده و امیدواریم برگزاری این‌گونه نشست‌ها، جرقه‌ای برای فعال‌سازی و تشکیل تعداد زیادی از سمن‌ها باشد.

این مسئول در ادامه با تأکید بر این که سمن‌ها، حامی مردم و یاردیگر دولت هستند،بیان کرد: رویکرد دولت، واگذاری امور مردم به مردم است، بر این اساس با صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد به دنبال فعالیت قانونمند و انسجام سمن‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم و خیرین به‌صورت انفرادی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، اما بهتر است این کمک‌ها در چارچوبی رسمی و باهم افزایی گروهی انجام شود.

پرویزی تصریح کرد: بدیهی است زمانی که تشکل‌های مردمی شخصیت حقوقی پیدا کنند و به‌ عنوان یک سمن، شناسنامه‌دار شوند، همکاری و همیاری بدنه دولت نیز امکان‌پذیر خواهد بود و بخش دولتی و مردمی می‌توانند هم‌افزایی دوچندان داشته باشند.

معاون فرماندار تفت در پایان گفت: برگزاری مراسم‌های مختلف سنتی، مذهبی و جشنواره‌های محلی، باعث رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواهند شد، قطعاً برای برنامه‌ریزی و برپایی این‌گونه مراسم‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توانند نقش مؤثر و مفیدی ایفا نمایند.


true
true
true