×

منوی اصلی

true
مشاهده دو قلاده پوزپلنگ آسیایی در اردکان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به این که در سال هاغی اخیر جمعیت یوز آسیایی در کشور روندی نزولی داشته است، گفت: دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان مشاهده شد.

به گزارش نسیم یزد نیوز، «نیره پورملائی» با اشاره به رویت دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در دره انجیر اردکان، اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان مستقر در پناهگاه حیات وحش دره انجیر در حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه متوجه حضور و رد پای تازه یوزپلنگ در مسیر شدند.

وی با بیان این که این مامورین در نزدیک آبشخور، لاشه تازه شکار شده یک رأس قوچ وحشی را مشاهده کردند، افزود: در این هنگام در فاصله حدود 300 متری 2 قلاده یوزپلنگ در حال فرار رؤیت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به این که طی سال جاری این سومین مورد حضور گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش دره انجیر است، گفت: قبل از این مشاهده مستقیم یوزپلنگ در منطقه موصوف در هنگام اجرای برنامه سرشماری حیات وحش بوده است.

این مسئول در پایان با بیان این که کاهش جمعیت یوز آسیایی در کشور نشان دهنده روند نزولی در دهه‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: یوز آسیایی تنها در ایران باقی مانده و براساس گزارش های منتشر شده تعداد آن کمتر از 40 قلاده است.


true
true
true