×

منوی اصلی

true
مسئولان مانع انزوای نخبگان در کشور شوند
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش بودجه بنیاد ملی نخبگان در سال 98 گفت: مسئولان می‌توانند با اصلاح بودجه پیشنهادی مانع خروج احتمالی و انزوای نخبگان در کشور شوند.
به گزارش نسیم یزد نیوز،«عباس علوی‌راد» با اشاره به کاهش بودجه صندوق حمایت از پژوهشگران کشور در سال آینده، اظهار کرد: بودجه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در این لایحه نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ بیش از 37.9 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان این که بودجه بنیاد ملی نخبگان نیز در لایحه بودجه سال آینده نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ بیش از 24.7 درصد کاهش یافته، افزود: این درحالی است که در روزهای اخیر شاهد افزایش ۷۲ درصدی بودجه پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم هستیم.
این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به این که جهت‌گیری‌های دولت در زمینه حمایت از نخبگان، پژوهشگران و فعالیت‌های پژوهشی در لایحه بودجه سال ۹۸ کاملا متناقض است، گفت: با توجه به این که در سال‌های اخیر کوچ نخبگان، پژوهشگران و فناوران به خارج از کشور نگرانی‌های زیادی برای مسئولان ایجاد کرده،کاهش بودجه بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مثبت نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولین باید با اصلاح بودجه پیشنهادی مانع خروج احتمالی نخبگان، پژوهشگران و فناوران از کشور شوند.
 

true
true
true