×

منوی اصلی

true
ایجاد عالی‌ترین سطح رضایتمندی مردم از نظام بانکی و دستگاه های اجرایی استان
استاندار یزد با بیان اینکه مردم بانک‌ها را جزئی از نظام می‌دانند و بانک‌های استان می‌توانند یک مسئولیت اجتماعی قوی ایفا نمایند، گفت: امروز مسئولیت بزرگی در راستای ارتقای اعتماد عمومی جامعه و افزایش امید مردم به آینده داریم و باید عالی‌ترین سطح رضایتمندی مردم از نظام بانکی و دستگاه های اجرایی استان را ایجاد کنیم.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدعلی طالبی» در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان که با حضور مدیران شعب بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری استان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور به ویژه در حوزه اقتصاد، شرایط جنگی است و الزامات خاصی باید در این شرایط رعایت و مسائل مدیریت شود.

وی افزود: اهمیت این ‌مقطع به حدی است که در سطح کلان، جلسه روسای ‌سه قوه با تأیید مقام معظم رهبری تشکیل شده تا فراتر از برخی قوانین و مقررات برای مدیریت بهتر کشور و به خاطر منافع مردم در حوزه‌های مختلف و به ویژه بخش پولی و ارزی تصمیم گیری‌های انجام و اجرایی شود.

استاندار یزد گفت: همچنین در جلسه اخیر استانداران با هیئت دولت مقرر شد بعضی از اختیارات به استانها واگذار شود تا مدیریت بهتری نسبت به حل مسائل و مشکلات استان داشته باشیم.

طالبی با اشاره به خوشنامی و جایگاه خوب بانک‌های استان در کشور، ‌تصریح کرد: مردم بانک ها را جزئی از نظام می‌دانند و بانک‌های استان می‌توانند یک مسئولیت اجتماعی قوی ایفا نمایند زیرا امروز مسئولیت بزرگی در راستای ارتقای اعتماد عمومی جامعه و افزایش امید مردم به آینده داریم و باید عالی ترین سطح رضایتمندی مردم از نظام بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان را ایجاد کنیم.

روسای بانک ها محور کارگشایی مردم باشند

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روسای بانکها خود محور کارگشایی مردم باشند و حداکثر مساعدت را در حق مردم در اعطای تسهیلات انجام دهند، ‌گفت: بانکها باید در این شرایط به منظور کمک به حل مشکلات مردم و صنایع پیشقدم شده و ضمن افزایش ارتباط با مدیران مرکزی خود، با بانک مرکزی نیز ارتباط بیشتری داشته باشند.

این مسئول خواستار در اولویت قرار دادن اشتغال دانش آموختگان یزدی به عنوان یکی از اولویت های رویکرد جدید مدیریت استان، شد و ادامه داد: باید حمایت بانکها در بخش هایی همچون ‌حوزه دانش بنیان و استارت آپ ها که اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر است، ‌تقویت شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه و نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار استان با نوآوری های بیشتر، ‌افزود: بهتر است به دور از نگاه صرفا اقتصادی بعضی از این نابرابری ها را رفع کنیم تا این مناطق متضرر نشوند.

استاندار یزد با تشریح رویکرد جدید مدیریت استان در موضوع حکمرانی خوب، ‌خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی، شفافیت و مبارزه با فساد‌ شاخص هایی از حکمرانی خوب است که بانک ها می توانند در این زمینه به مسئولان و مدیریت ارشد استان کمک کنند.

طالبی

تعامل بسیار خوب میان هیئت دولت تدبیر و امید، بانک مرکزی و دستگاههای ملی را بهترین زمینه برای حل مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: توجه به برخی نکات ریز در گزارش ها و مکاتبات می تواند در کسب اعتبار و جایگاه استان نقش اساسی داشته باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

بانک های استان اساسی‌ترین بازو برای تولید و اشتغال

«علی زینی‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست، بیان کرد: بانک‌های استان اساسی‌ترین بازوی مسئولان و مدیریت ارشد برای تولید و ایجاد اشتغال در استان در شرایط فعلی هستند.

وی‌ افزود: بانک‌های استان انصافاً هرگونه تعاملی را با مجموعه مدیریت استان و واحدهای تولیدی و صنعتی داشته‌اند و در این زمینه نهایت همکاری ها را انجام داده‌اند.

زینی وند خاطرنشان کرد: با همکاری مناسب بانک های استان در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری عملکرد بسیار خوبی داشته ایم و استان یزد در این رابطه اکنون صدرنشین کشور است.

گفتنی است؛ در این جلسه "محمد رضایی" دبیر شورای هماهنگی بانکها‌ی استان گزارشی از وضعیت بانکها و همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه داد و گفت: شبکه بانکی استان در پیشرفت بانکداری الکترونیک گام های موثری برداشته است.


true
true
true