×

منوی اصلی

true
جابجایی 17 تن بار توسط شبکه ریلی یزد در سال جاری
مدیرکل راه آهن استان یزد با اشاره به این که یزد رتبه اول حمل ریلی بار در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال 17 میلیون تن بار توسط شبکه ریلی یزد جابجا شد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«سیدمصطفی داودی» با اشاره به این که راه‌آهن استان یزد رتبه یک حمل و نقل در بخش حمل ریلی بار در کشور را به خود اختصاص داده اظهار کرد: در حمل و نقل مسافر هم استان یزد رتبه پنجم کشور را به دست آورده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 17 میلیون تن بارگیری داشته باشیم و پنج میلیون نفر هم مسافر از طریق راه‌آهن استان یزد جابجا شوند که از این تعداد یک میلیون نفر مسافرین مبدا مقصدی استان یزد هستند.

مدیرکل راه آهن استان یزد گفت: راه‌آهن استان یزد در یک شبانه روز 120 رام قطار دارد و سال گذشته 10 میلیون چرخ واگن روی خطوط استان یزد چرخیده و به حمدالله مشکل زیادی نداشتیم.

داودی با اشاره به این که راه‌آهن سعی کرده در حوزه‌های مختلف از جمله کانون‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته، ایجاد کانون مساجد در مسجد راه‌آهن بود که توانست رتبه نخست در یزد را ازآن خود کند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این سعی شده که دوره‌های مختلف آموزشی از مباحث فرهنگی و خانوادگی و همچنین مباحث آموزش فنی و کارآفرینی ویژه خانواده‌های کارکنان راه‌آهن برگزار شود.

مدیرکل راه‌آهن یزد با تاکید بر این که عملکرد امسال راه آهن استان یزد هم خوب بوده بیان‌ کرد: در حیطه حمل بار تا به الان توانستیم حدود 11 درصد و در بخش حمل مسافر حدود 8 درصد رشد را امسال شاهد بودیم.

داودی افزود: ضریب اشغال قطارها هم در این دو سه سال سبب شد که به ندرت تقلیل سرعت در قطارها به وجود بیاید و تنها شاید به دلیل مشکل در خود قطار این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: خدا را شکر استقبال‌های بسیار خوبی از قطارهای مسافربری یزد شده و واگن‌های مسافربری را هم تعویض کردیم و در قطارهای مسافربری واگن‌های نو و ساخت ایران استفاده شده است.

مدیرکل راه آهن استان یزد با اشاره به این که ظرفیت خطوط استان یزد در حال حاضر تکمیل شده گفت: بحث ایجاد خط دوم را هم در فاز اول در حال انجام دادیم.

داودی با اشاره به این که راه آهن استان یزد به شدت از ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی در یزد استقبال می‌کند خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام شد اما کسی قبول نکرد که شرکت در یزد ایجاد کند اما استان‌هایی از جمله کرمان و اصفهان شرکت اختصاصی دارند.

وی از طرح مسقف شدن ایستگاه راه آهن استان یزد خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار شش میلیارد تومان در استان یزد انجام شده و در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.


true
true
true