×

منوی اصلی

true
لزوم تقویت جامعه‌پذیری در حوزه اتباع با برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی
استاندار یزد با تاکید بر توجه به اجرای طرح ساماندهی اتباع در این استان، برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی برای تقویت جامعه‌پذیری در حوزه اتباع و مهاجرین با مشارکت جامعه هدف، تشکل‌ها و معتمدین این حوزه را خواستار شد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدعلی طالبی» درجریان بازدید از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، اظهارکرد: گذر زمان و نمود برخی موضوعات در جامعه، نشان دهنده بیشتر شدن حساسیت فعالیت‌ها در حوزه اتباع و مهاجرین است.

وی با بیان این‌که مدیریت اتباع در استان یزد بحثی موضوعی است، افزود: کشور در بحث اتباع خارجی با چالش‌های مختلفی مواجه بوده و ساماندهی این موضوعات منوط به به برنامه‌ریزی و فعالیت موثر است.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به تلاش برای شکل‌گیری کم‌ترین چالش در موضوعات مرتبط با اتباع گفت: لازم است  فعالیت ما در حوزه اتباع به ویژه در موضوعاتی از قبیل اشتغال، مسکن و آموزش و پرورش با ایجاد هماهنگی فی مابین دستگاه‌های اجرایی مختلف به جهت دهی مناسبی ختم شود.

طالبی با تاکید بر اجرای طرح ساماندهی اتباع که به تصویب شورای تامین استان نیز رسیده تصریح کرد: ضروریست روند اجرای این طرح تا کنون مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و  برای سرعت بخشی به اجرای جامع آن ، موانع و محدودیت های موجود به شورای تامین استان منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: با عزم جدی در اجرای این طرح می‌توان مشکلاتی که در این راستا وجود دارد را مدیریت نمود و به سامان رساند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بخشی از مشکلات حوزه اتباع  به برخی محدودیت‌های قانونی بر می گردد که به همین منظور، خلاءهای قانونی موجود در این رابطه احصاء و به نمایندگان مجلس و وزارت کشور ارائه شده که این موضوع نیز نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.

استاندار یزد در پایان به ضرورت برنامه ریزی فرهنگی اشاره و گفت: در این حوزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند جامعه پذیری اتباع هستیم که راهکار آن نیز توسعه فعالیت‌ها در زمینه اجتماعی و فرهنگی با همکاری جامعه هدف، تشکل‌ها و معتمدین این حوزه است که این امر میتواند زمینه رسیدن به نتایج موثری را فراهم سازد.


true
true
true