×

منوی اصلی

true
درگاه‌های تایید شده جهت خریدهای اینترنتی
رییس پلیس فتا یزد با بیان این‌که درگاه‌های معتبر و تایید شده برای خریدهای اینترنتی تنها ۱۳ مورد است، گفت: کاربران از طریق درگاه‌های اصلی بانک خریدهای خود را انجام دهند و اطلاعات بانکی خود را وارد کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: فیشینگ راهی است که تبهکاران اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند و بایستی کاربران در خریدهای اینترنتی خود دقت لازم را داشته باشند و از طریق درگاه‌های اصلی بانک که از طرف شرکت شاپرک معرفی شده‌اند خریداری و اطلاعات بانکی خود را وارد کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با صفحات جعلی که دارای نماد https می‌باشد و از طرفی حروف تصویر درگاه بانکی تعبیه شده از ناحیه آنها نیز تغییر پیدا میکند اقدام به سوء استفاده از اطلاعات بانکی عموم مردم می کنند.

رییس پلیس فتا یزد افزود: کلاهبرداران به بهانه فروش سوالات امتحانی با توجه به ایام امتحانات، فروش سی دی مشاوره و تربیت کودک از اعتماد کاربران سوء استفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند که باید برای خرید از سایت‌های معتبر اقدام کنند.

سرهنگ ابوطالبی در راستای ارتقاء سطح سواد رسانه ای کاربران درگاه های معتبر و تایید شده از سوی شرکت شاپرک را که تنها ۱۳ مورد می‌باشد به شرح ذیل عنوان کرد :

آسان پرداخت پرشین  https:‎//asan.shaparak.ir

پرداخت ملت  https:‎//bpm.shaparak.ir

تجارت الکترونیک پارسیان  https:‎//pec.shaparak.ir

تجارت الکترونیک پارسیان  https:‎//pecco.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک سامان  https:‎//sep.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک پاسارگاد https:‎//pep.shaparak.ir

پرداخت نوین آرین  https:‎//pna.shaparak.ir

پرداخت الکترونیک سداد  https:‎//sadad.shaparak.ir

کارت اعتباری ایران کیش  https:‎//ikc.shaparak.ir

فن آوا کارت  https:‎//fcp.shaparak.ir

مبنا کارت آریا  https:‎//mabna.shaparak.ir

الکترونیک کارت دماوند  https:‎//ecd.shaparak.ir

سایان کارت  https:‎//sayan.shaparak.ir

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.


true
true
true