×

منوی اصلی

true
کلاهبرداری از مخاطبین تلگرام استاد دانشگاه در یزد
رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری دانشجوی دختر که با دستیابی به مخاطبین اکانت تلگرام استاد خود از مخاطبین وی حدود یازده میلیون تومان کلاهبرداری کند، خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از استاتید دانشگاه به همراه چند نفر از همکاران و اقوام دور و نزدیک خود مبنی بر دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه خود و درخواست پول از مخاطبان، لذا با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی پلیسی متهم در ساعت اداری یوم جاری مورد شناسایی قرار‌گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به اداره پلیس انتقال داده شد.

رییس پلیس فتای یزد گفت: متهمه پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار، به جرم خود اعتراف کرد و در خصوص نحوه دستیابی به اطلاعات شخصی استاد اذعان داشت، به دلیل رابطه نزدیکی که در خصوص پایان نامه با وی داشتم، توانستم به رایانه شخصی او دسترسی پیدا کرده و با تبلت خود به تلگرامش دسترسی غیرمجاز پیدا کنم و از این‌رو با سوء‌استفاده از اعتماد مخاطبین استاد، حدود یازده میلیون تومان کلاهبرداری کنم.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: بعضاً افراد سودجو با شناسایی طعمه خود و ارسال پیامک از طرف شرکت تلگرام با عناوینی همچون بروز‌رسانی تلگرام و یا مبنی بر‌اینکه "برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به تلگرام و سرقت اطلاعات شخصی‌ خود پیامکی حاوی کد دستوری برای شما ارسال خواهد شد، که با ارسال این کد‌ دستوری برای ما از دسترسی غیرمجاز به تلگرام خود جلوگیری کنید." که به محض ارسال کد برای شماره مورد نظر، تلگرام شخص قربانی به صورت غیرمجاز در دسترس قرار گرفته و فرد خاطی به تمامی اطلاعات از جمله تصاویر، فیلم‌ها، مخاطبین و لیست دوستان دسترسی پیدا خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند چنانچه مخاطبین شما از طریق پیامک از شما درخواست وجه نمودند حتماً قبل از واریز وجه با وی تماس حاصل کنید و در صورت تردید، مبلغ مورد نظر برای کارت مخاطب شما واریز گردد نه دیگری، چون کلاهبرداران به بهانه مقدور نبودن تماس تلفنی و پیام‌های اغوا‌کننده اعتماد مخاطبان را جلب و به هدف شوم خود دست پیدا می‌کنند.

رییس پلیس فتا یزد گفت: حتماً در قسمت تنظیمات شبکه‌های اجتماعی نسبت به فعال نمودن رمزهای مطمئن که می‌بایست رمز مورد نظر ترکیبی از اعداد، حروف و علامت باشد اقدام و ضریب امنیت شبکه‌های اجتماعی خود را ارتقاء دهند.

وی در پایان از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


true
true
true