×

منوی اصلی

true
پیشرفت ایران اسلامی به تربیت نیروی متعهد و متخصص نیاز دارد
امام جمعه یزد با بیان این‌که ما در ایران اسلامی برای رفع چالش‌های اقتصادی بن‌بست نداریم، گفت: رشد و توسعه کشور به تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص در تراز انقلاب اسلامی نیاز دارد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته 17 خردادماه نماز جمعه یزد با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه واجب الهی از جمله مهمترین عوامل اجرایی و آموزشی در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: نهادینه شدن این دو فریضه الهی مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را هموار می‌سازد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به مومنان دستور داده که در همه حال باید نسبت به نگهداری از دین و ایمان خود مقاومت و پایداری کنند.

امام جمعه یزد انقلاب اسلامی ایران را آرزوی ائمه اطهار دانست و گفت: خوشبختانه امروز انقلاب به دوران رشد و باروری رسیده است.

ناصری‌یزدی در ادامه با اشاره به نقش امام راحل در ایجاد انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر مستکبران از جمله ویژگی‌های ایشان در پایه‌گذاری این نظام الهی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که دکترین مقاومت امام خمینی(ره) برای پیاده‌سازی ارزش‌های انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون شاهرگ استکبار جهانی را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: امروز استکبار سعی دارد با طرح و اجرای توطئه‌های شوم مانع پیشرفت انقلاب در حوزه‌های مختلف شود.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه برخی سود مدیریت‌ها، ریاست طلبی‌ها و حزب بازی‌ها انقلاب اسلامی ایران را از پیشرفت شایسته و آن طور که باید و شاید بازداشته است، بیان کرد: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها علیه ارزشهای انقلابی، نظام اسلامی ایران دستاوردهای خوبی در حوزه‌های علمی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به دست آورده است.

امام جمعه یزد ایستادگی و مقابله ملت را از جمله مهمترین دلایل دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امروز به واسطه مقاومت ملت ایران دشمنان اعتراف می‌کنند که در برابر ایمان و ایستادگی ایرانی‌ها شکست خوردند.

ناصری‌یزدی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، رشد علمی و رشد فرهنگی را مهمترین نیاز امروز کشور برای توسعه پایدار و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: رشد علمی باید در کنار رشد دینی انجام شود و در غیر اینصورت نمی‌تواند دستاوردی برای ایران داشته باشد.

این مسئول با بیان این‌که ما در مسائل اقتصادی چالش‌های جدی داریم ولی بن‌بست نداریم، گفت: ایستادگی در برابر مشکلات اقتصادی باید در دستور کار مردم و رفع چالش‌های موجود با استفاده از نخبگان بومی باید در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران نظام قرار گیرد.

 


true
true
true