×

منوی اصلی

true
نگهداری از برند ثبت جهانی به مشارکت عمومی نیاز دارد
رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که ما می‌توانیم برای توسعه بیش از پیش یزد از یزدی‌های خارج از استان و همچنین زرتشتیان خارج از ایران استفاده کنیم، گفت: مدیریت مصرف آب با اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام یکی از اولویت‌های اجرایی شهرداری و شورای شهر یزد است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«غلامعلی سفید» در مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد که با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون وزیر کشور برگزار شد، با بیان این‌که بهتر است دلایل تأخیر در ابلاغ حکم شهردار و آن چه که در این مدت به شورای شهر یزد گذشته مطرح نشود،‌اظهار کرد: اگر گناهی در این مورد متوجه من می‌شود از تمام مردم یزد عذرخواهی و حلالیت می‌طلبم.

وی توسعه بیش از پیش شهر یزد را اولویت اجرایی تمام اعضای شورای اسلامی شهر یزد دانست و افزود:‌ رفع مشکلات موجود به مشارکت تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد تأمین و مدیریت منابع آبی مورد نیاز را از جمله مهمترین اقدامات در دستور کار شورای پنجم عنوان کرد و گفت:‌ شهرداری و شورای شهر خود را موظف می‌دانند تا مانع هدر رفت آب در مصارف شهری شوند.

سفید جداسازی آب شرب را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان سیما،‌منظر و فضای سبز شهرداری یزد دانست و تصریح کرد:‌ همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در تحقق این مهم در سطح شهر یزد ایفا می‌کنند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران مختلف از دیگر اولویت‌های اجرایی شهرداری و شورا شهر یزد است،‌ بیان کرد:‌ متأسفانه تصور من این است که در حال حاضر فضای عمومی استان و شهر یزد برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری جدید مناسب نیست و باید بیشتر در راستا برنامه‌ریزی شود.

وی ضمن گله‌مندی از برخی جوسازی‌های در حوزه سرمایه گذاری‌های جدید یزد، گفت:‌ متأسفانه یزد در شرایط فعلی به استانی نخبه کش تبدیل شده است.

رییس شورای شهر یزد تدوین و اجرای یک سری طرح‌های کوتاه مدت در حوزه مدیریت شهری را در دستور کار شهرداری و شورا دانست و بیان کرد:‌ ما می‌توانیم برای توسعه بیش از پیش یزد از یزدی‌های خارج از استان و کشور و همچنین زرتشتیان خارج از ایران استفاده کنیم.

سفید در بخش دیگری از سخنان خود نگهداری و حراست از برند ثبت جهانی یزد را ضروری دانست و تأکید کرد:‌ رعایت استانداردهای جهانی در مدیریت شهرجهانی یزد از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهری است.

این مسئول با بیان این‌که حضور در مجامع بین‌المللی و استفاده از نیروهای انسانی متخصص موثرترین راهکار برای تحقق اهداف پلان مدیریت شهر میراث جهانی است، گفت:‌ توجه به مسئله مهاجرت از یزد و به یزد از دیگر بایدهای مدیریت شهر و استان یزد است.

وی در پایان توجه به نشاط اجتماعی را جمله ضرورت‌های اجرایی برای جذب مشارکت عمومی در یزد دانست و خاطرنشان کرد:‌ نشاط اجتماعی عامل اصلی پویایی مدیریت شهری است.

 


true
true
true