×

منوی اصلی

true
لحظه ای برای برکناری مدیران ضعیف تعلل نمی کنیم
معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این که برای اصلاح رانت‌خواری و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم، گفت:لحظه ای برای برکناری مدیران ضعیف تعلل نمی کنیم.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«احمد ترحمی» با بیان این‌که سیاست کلی تیم مدیریت ارشد استان یزد «ایجاد روحیه امید و آرامش در جامعه»،«پرهیز از حاشیه سازی»، «خدمت به مردم» و «توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته» است، اظهار کرد:  «کارآمدی،‌شفافیت و پاسخگویی» را شعار معاونت سیاسی استانداری یزد دانست و گفت:‌ تحقق اهداف حکمرانی خوب با گردش آزاد اطلاعات محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها نقش مهمی در وفاق اجتماعی دارند، افزود:‌ در بخش سیاسی معاونت سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ایجاد نشاط سیاسی در اولویت اجرایی قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد برگزاری انتخابات را از جمله رویدادهای نشاط آفرینی سیاسی در استان و کشور دانست و بیان کرد:‌ برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه از جمله اقدامات در دستور کار ستاد انتخابات استان یزد است.

وی سلامت انتخابات، قانونمندی، امنیت و مشارکت حداکثری را چهار اولویت ستاد انتخابات در استان یزد عنوان کرد و افزود:‌ ما در ستاد انتخابات استان هیچ مسئولیتی در قبال نتیجه انتخاب نداریم و فقط مجری این رویداد مهم سیاسی خواهیم بود.

معاون استاندار یزد با بیان این‌که اجرای منشور گفت و گوی سیاسی از دیگر اولویت‌های اجرایی این معاونت در استان است، خاطرنشان کرد:‌ تقویت خانه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد، رفع موانع فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و رسمی شناسنامه‌دار، تعامل پایدار و موثر با اصحاب رسانه، نهادینه سازی فرهنگ انتقاد موثر، تسهیل برگزاری تجمعات صنفی و سیاسی و همچنین تأمین امنیت آنها و استفاده از ظرفیت رسانه از جمله اهداف تعیین شده برای منشور گفت‌و‌گوی سیاسی است.

این مسئول با بیان این‌که بنا به نظر و دستور استاندار تمام مردم باید طعم توسعه متوازن و رونق اقتصادی را درک کنند،‌ تأکید کرد: مبارزه با فساد و رانت از جمله ارکان توسعه اقتصادی در استان و کشور است و نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در اصلاح رانت خواری و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم،‌ گفت:‌ تمرکز بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، تمرکز بر شایسه سالاری، توجه به سرمایه‌های اجتماعی و تأمیق ارزش‌ها و باورهای دینی و فرهنکی از دیگر ضرورت‌های اجرایی معاونت سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری یزد است.

معاون سیاسی استاندار یزد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در مورد حکمرانی خوب، اظهار کرد: حکمرانی خوب در ابتدا نظریه‌ای اقتصادی بوده که بعدها متناسب با نیاز جامعه با خواستگاه جامعه شناسی به مطالبه سیاسی و امروز به واسطه رویکرد مدیریت ارشد استان به هدف اجرایی در یزد تبدیل شده است.

وی حکمرانی خوب را معنایی اهم دانست و بیان کرد:‌ دولت خوب یکی از ارکان حکمرانی خوب است که به واسطه مشارکت عمومی مردم و البته شفافیت بیش از پیش مسئولان محقق می‌شود.

ترحمی تصریح کرد: مشارکت مردم در امور اجتماعی، حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخگویی، انسجام ملی، عدالت،  پاسخگویی، مسئولیت پذیری و مبارزه با فساد هشت اصل حکمرانی خوب است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه استان یزد به این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد و تعدادحوزه‌های انتخابیه استان در انتخابات دوم اسفند ماه امسال تغییر نخواهد کرد، گفت:‌ امسال برای اولین بار ستاد امنیت انتخابات در استان یزد و کشور راه‌اندازی شده است.

معاون استاندار یزد در پایان با بیان این‌که خطر قرمز این دوره انتخابات عدم رعایت قانون و استفاده از وسایل دولتی است، خطاب به فرمانداران و بخشداران،‌ افزود: اگر احساس کنیم مدیریت در سطح استان بی‌انگیزه و یا ضعف اجرایی دارد، لحظه‌ای برای برکناری او تعلل نخواهیم کرد.


true
true
true