×

منوی اصلی

true
کنترل فشار خون تاکنون 45 درصد افراد بالای 30 سال در یزد
معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت مراجعه افراد به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت خود برای کنترل فشار خون، گفت:‌ کسانی که به هر دلیل امکان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را ندارند می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتیwww.salamat.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات فشار خون خود اقدام کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،دکتر«محمدرضا دهقانی» در نشست خبری که به منظور اعلام فرآیند اجرایی طرح ملی بسیج فشار خون در استان برگزار شد،‌ با بیان این‌که دو هفته تا پایان این طرح ملی در استان زمان باقی مانده است،‌اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده جمعیت هدف طرح ملی بسیج فشار خون در استان یزد 563 هزار و 297 نفر است که تا پایان این طرح باید حداقل 50 درصد جامعه هدف پایش شوند.

وی با اشاره به این‌که اطلاعات پایش شده با سه روش ثبت می‌شوند،‌افزود:‌ ثبت در سامانه سیب، ثبت در سامانه بهداشتی و ثبت خود اظهاری، ‌روشهایی هستند که بوسیله آنها اطلاعات فشار خون افراد بالای 30 سال در استان یزد را ثبت می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به فعالیت 331 ایستگاه موقت برای ثبت اطلاعات فشار خون در استان،‌ گفت:‌ ثبت اطلاعات در سامانه بهداشتی بعد از مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: از ابتدای آغاز این طرح تا 32 خرداد ماه امسال جمعاً 248 هزار و 288 نفر تحت پوشش طرح ملی بسیج فشار خون در استان یزد قرار گرفتند.

این مسئول با بیان این‌که تاکنون نزدیک به 45 درصد جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند،‌ بیان کرد: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اهداف این طرح در استان یزد محقق شود.

وی ثبت و رصد آنلاین فرآیند اجرایی طرح ملی بسیج فشار خون برای اولین بار در کشور را از جمله ویژگی‌های این طرح دانست و تأکید کرد: تاکنون اطلاعات بیش از 73 هزار نفر در استان یزد توسط ایستگاه‌های سیار کنترل فشار خون ثبت شده است.

معاون علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اطلاعات بدست آمده در طرح ملی بسیج فشار خون در حقیقت بانک اطلاعاتی طرح‌های آینده وزارت بهداشت خواهند بود،‌گفت:‌ خوشبختانه تا امروز تمام شهرستان‌های استان به جز شهر یزد در طرح ملی بسیج فشار خون به پوشش 50 درصدی رسیدند.

دکتر دهقانی مراجعه به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت را مهمترین رسالت شهروندان در راستای کنترل فشار خون خود دانست و بیان کرد:‌ کسانی که به هر دلیل امکان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را ندارند می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتیwww.salamat.gov.ir  نسبت به ثبت اطلاعات فشار خون خود اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت 370 مرکز ارائه خدمات درمانی در قالب خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مراکز خدمات درمانی و بهداشتی در سطح استان،‌ خاطرنشان کرد: تمام پرسنل فعال در طرح ملی بسیج فشار خون جهادی و بدون دریافت هیچ مبلغی در حال ارائه خدمت هستند.

 

 

 


true
true
true