×

منوی اصلی

true
کاروان کرامت در یزد راه‌اندازی می‌شود
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد گفت: کاروان کرامت همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت در استان یزد راه‌اندازی می شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،حجت السلام و المسلمین «مصطفی گرجی» در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان یزد، با بیان این‌که دهه کرامت ایام شادمانه اهلبیت علیهم السلام است که از روز ولادت با سعادت بانو فاطمه معصومه سلام الله علیها شروع می‌شود و تا روز تولد امام رضا ع ادامه دارد، اظهار داشت: اجتماع مومنانه زیر پرچم و بیرق اهلبیت علیهم السلام و تاسی به سیره و مرام این انسانهای برگزیده توازن و تعادل رفتاری و در پی آن آرامش فردی و اجتماعی تضمین و تامین می‌شود.
وی افزود:‌ مغناطیس عشق و ارادت به خاندان پیامبر تمام ارکان و اجزای اجتماع را به هم پیوند می دهد و همگان را در هر ساحت و وضعیت اجتماعی مرید می سازد و پیرو.
حجت السلام گرجی در ادامه با بیان این که یکی از مصادیق خدمت کریمانه به رسم اهل بیت رعایت اصول مرواده در ارتباطات اجتماعی است که باید بر این امر مراقبت بورزیم تا با رفتار و گفتار و اخلاق کریمانه به اتحاد و انسجام اجتماع مومنین کمک کنیم تا از پس این اتحاد مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه برطرف شود، گفت:‌ استان یزد با پیشینه دینی و مذهبی می تواند در جریان سازی فرهنگ اهلبیت پیش آهنگ شود و نمادی از شهر مسلمانی و آیین مومنانه باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم افزایی نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان همراه با خرد جمعی می‌تواند در برگزاری این رویداد بزرگ نقش موثری داشته باشد.
وی در دیگری از سخنان خود با بیان این که دخترانه ترین روز سال در جامعه دینی و مذهبی در روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها روز کرامت و احترام به شخصیت دختران و بانوان است، گفت: امیدواریم در سطح استان جشن هایی همراه با نشاط و شور معنوی و شعور دینی برگزار شود
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: کاروان کرامت از وىژه برنامه های شاخص استان است که بنا بر نقل تاریخی استان یزد از جمله گذر گاه‌های امام رضا ع است که به یمن این حضور مبارک جشنی را با حضور هنرمندان متعهد کشوری و برنامه‌های متنوع و متعدد و ضبط و پخش شبکه های ملی را در دستور کار داریم.
گرجی ادامه داد: امسال پایتخت کتاب ایران هستیم که باید آن را حفظ کنیم و در این دهه کرامت نیز سعی کرده ایم برنامه های خود را نیز پیرامون کتاب و کتابخوانی در سیره اهل بیت (ع) ببریم.
این مسول در پایان خاطرنشان کرد: در سطح طرح کانون های مساجد برند پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران ایجاد شده است که سعی داریم آن را برای یزد کسب کنیم و پایتختی در سطح کشور باشیم.


true
true
true