×

منوی اصلی

true
تفکر و دین باوری دو بال برای رسیدن به توسعه حقیقی است
امام جمعه یزد بر ضرورت توجه دانشگاهیان به تفکر و دین باوری به عنوان دوبال برای رسیدن به توسعه حقیقی تأکید کرد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،آیت الله«محمدرضا ناصری‌ یزدی» با تاکید بر این‌که امروزه در دوره حساسی قرار داریم اظهار کرد: دشمنان نمی‌توانند این تحولی که به وسیله ایران اسلامی در دنیا ایجاد شده را بپذیرند به همین منظور همیشه سعی دارند با طرح و اجرای توطئه‌های مختلف مقاومت این نظام الهی را متزلزل کنند.

وی شکل حرکتی دنیا را حالت استکباری، استعماری و زورگویی قدرتمندان دانست و افزود: ایران به عنوان یک کشور مستقل و کشوری که بندگی غیر خدا را نمی‌پذیرد در مقابل این زورگویی ایستاده و به همین دلیل استکبار با آن مبارزه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که تحریم‌ها یکی از نمونه‌های مبارزه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی است، گفت: در شرایط فعلی تحریم ما باید به فکر پیشرفت علمی در زمینه تحقیقات و نوآوری باشیم.

ناصری یزدی در ادامه تصریح کرد: در طول سالها ما باید به نقطه‌ای می‌رسیدیم که بتوانیم دیگران را تحریم کنیم. سال هاست دانشگاه، صنایع و مدیران ما در تمام سطوح در این زمینه تلاش می‌کنند اما شاید باید به بلوغ بیشتری برسیم.

امام جمعه یزد با بیان این که ایران برای توسعه بیش از پیش به مدیران جهادی نیاز دارد، گفت: توجه بیشتر به دانش‌افزایی، تولید علم و فناوری و توجه به علوم پایه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم آموزشی ما، به دانش آموز یاد دادند که بخوان، حفظ کن و نمره بگیر در صورتی که در این نوع آموزش، فکر و اندیشه و نوع آوری نیست. باید به دانش آموز و دانشجو بیاموزیم که بخواند و فکر کند و نظر بدهد، تا بتواند تحول ایجاد کند. جامعه دانشگاهی باید تلاش کند تا به جوانان قدرت تفکر و تعقل بدهد دو نیروی بزرگی که خداوند نیز در قرآن بارها بر آن تاکید کرده است.

ناصری یزدی در پایان با انتقاد از عدم به کارگیری استعدادهای جوان گفت: این باور غلطی است که تصور می کنیم فلان تکنولوژی فقط در اختیار یک کشور خاص است ما در کشور استعدادهایی داریم که می توانیم این تکنولوژی ها را تولید کنیم. باید جوانان را باور کنیم علاوه بر این علم را با دین عجین کنیم در این صورت است که می توانیم دنیا را تحت تأثیر قرار دهیم.


true
true
true