×

منوی اصلی

true
راه‌اندازی دومین ایستگاه پایش سلامت اجتماعی در یزد
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد‌،گفت: دومین ایستگاه پایش سلامت اجتماعی و شادی شهروندان در پارک باغ ملی یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمد صفدرپور» با اشاره به اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان سیما، منظر، فضای سبز شهرداری یزد برای ساماندهی پارک های سطح شهر،‌اظهار کرد: ایجاد زمینه پویایی بیشتر و تأمین فضای اجتمای متناسب با زیست بوم یزد از جمله رویکردهای این سازمان برای بهسازی فضای سبز در شهر یزد است.

وی توسعه فضای سبز را مستلزم مشارکت مردم در نگهداری از زیرساخت‌های موجود دانست و افزود: زیباسازی معابر با استفاده از هنرمندان بومی از دیگر رویکردهای اجرایی شهرداری و سازمان سیما و منظر یزد است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در راستای برنامه‌های تدوین شده در این سازمان،‌ دومین ترازوی دیجیتال با اعتباری بالغ بر 45 میلیون ریال و با هدف کمک به سلامت اجتماعی و شادی شهروندان در پارک باغ ملی یزد تصب شده است.

صفدرپور با بیان این‌که این طرح برای اولین بار با عنوان ایستگاه پایش سلامت در منطقه دو شهرداری یزد انجام شده است، تصریح کرد: این ترازو توسط یک شرکت ایرانی طراحی و ساخته شده است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ترازوی دیجیتال به نحوی طراحی شده که با استفاده مکرر شهروندان در اماکن عمومی، بدون آسیب به کار خود ادامه می‌دهد و در مقابل رطوبت، گرما و زنگ زدگی مقاوم است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به این که بدنه این ترازو از جنسی ساخته شده که در مقابل ضربه تا ۹۰۰ کیلوگرم، حتی وندالیسم (تخریب کنترل نشده اشیاء) هم مقاوم می باشد، خاطر نشان کرد: این ترازو می تواند تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن را با ضریب خطای کمتر از ۱۰۰ گرم اندازه گیری نماید.

 صفدرپور نصب این ترازو در پارک های سطح شهر را ضروری دانست و تاکید کرد: این ترازو در حال حاضر برای تست گذاشته شده است که بعد از به دست آمدن نتایج مورد نظر در زمینه کیفیت کار و رضایت شهروندان، قطعاً در پارک ها، پایانه ها و سایر اماکن عمومی سطح شهر هم جانمایی می شود.

وی در خصوص تأکید دین مبین اسلام به سلامت فردی و اجتماعی، تصریح کرد: رسالت شهرداری ها در این خصوص سنگین تر می شود و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز تمام تلاش خود را برای بازپیرائی و ایجاد پارک های جدید با تجهیزات مدرن و حفظ و نگهداری از آن به کار خواهد بست.

 


true
true
true