×

منوی اصلی

true
پایانه مسافربری دولت آباد یزد به بهره‌برداری رسید
پایانه مسافربری درونشهری دولت آباد یزد با حضور مسئولان ارشد استان و مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«جمال‌الدین عزیزی» در مراسم بهره‌برداری از  پایانه مسافربری درونشهری دولت آباد که با حضور شهردار، معاون فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: این پایانه مسافربری درونشهری با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال بهره‌برداری رسیده است.

وی هدف از بهینه‌سازی و تکمیل پایانه مسافربری دولت آباد (شحنه) را گسترش محوطه پایانه عنوان کرد و افزود: این مکان به نحوی طراحی و بازسازی شده که در طرح BRT شهر هم که در آینده ساخته خواهد شد مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که پایانه دولت آباد جهت تردد و توقف اتوبوس‌های بیشتر و همچنین تسهیل در رفت و آمد شهروندان و استفاده از حمل و نقل عمومی بهینه سازی شده است، گفت: این پایانه دارای شش لاین ورود و خروج و همچنین محلی برای اسقرار خودروهای آتش نشانی و یک ایستگاه آتش نشانی نیز می‌باشد.

عزیزی با اشاره به حمل و نقل ترکیبی و این‌که شهروندان بخشی از رفت و آمد خود را با وسیله شخصی و بخش دیگر را از این پایانه برای استفاده از حمل و نقل عمومی در نظر خواهند گرفت، تصریح کرد: این مؤلفه در پایانه دولت آباد در نظر گرفته شده و در حال حاضر بخش کوچکی از پایانه برای دوچرخه و موتورسیکلت و نیز در مجاورت آن محلی برای پارک سوار یا پارکینگ قرار دارد.

این مسئول با اشاره به موقعیت جغرافیایی این پایانه در شهر، گفت: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از تمام نقاط شهر در این پایانه رفت و آمد دارند.

 


true
true
true