×

منوی اصلی

true
تک‌بعدی‌ شدن مانع توسعه نظام آموزشی کشور است
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در اردوی دانش آموزان برتر شوراها حضور یافت و گفت: تک‌بعدی‌ شدن یکی از مشکلات توسعه نظام آموزشی در کشور است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«عباسعلی دانافر» در جمع شوراهای برتر دانش آموزی استان به کارکرد سیستمی و فردی عضویت در شوراهای دانش‌آموزی اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که دانش‌آموزان را برای برعهده گرفتن نقش‌های اجتماعی آماده می‌کند و مهمترین کارکردش اجتماعی کردن بچه‌ها است.

وی افزود: تک بعدی شدن و عدم توجه به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین از جمله مشکلات کنونی در نظام آموزشی است و آماده کردن دانش‌آموزان برای به عهده گرفتن نقش‌های مختلف اجتماعی را از وظایف اصلی آموزش و پرورش دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مدرسه باید دانش آموزان را مشارکت پذیر، انتقادپذیر، مسئولیت پذیر و در راستای اهداف سند تحول بنیادین تربیت کند که بتوانند با دیگران ارتباط درست برقرار کنند، احترام بگذارند، در جمع ابراز وجود کنند.

دانافر عضویت در شوراهای متعدد و فعالیت‌های تشکیلاتی را یکی از راه‌های آمادگی دانش‌آموزان برای زندگی امروز و فردا دانست و گفت: مهمترین رسالت ما آموزش، تمرین مهارت‌های زندگی و آماده کردن  دانش آموزانی تمام ساحتی است که بتوانند در عرصه‌های مختلف زندگی پاسخگوی نیازهای خود و جامعه باشند.

وی اصلی‌ترین بخش و رویکرد سند تحول بنیادین را «مدرسه محوری» عنوان و تصریح کرد: مدرسه محوری یعنی اداره مدرسه توسط عوامل تاثیرگذار از جمله مدیر، معاونین، معلمین، دانش آموزان، والدین و جامعه محلی می‌باشد.

اجرای برنامه های جذاب و متنوع توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های شوراهای برتر دانش آموزی بود.

گفتنی است؛ اردوی شوراهای برتر دانش آموزی با حضور 800 نفر از دانش آموزان برتر در شورای  نواحی،مناطق و شهرستان ها طی چهار روز ویژه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوره اول و دوم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی و مسابقات مختلف در حال برگزاری می‌باشد.


true
true
true