×

منوی اصلی

true
راه‌اندازی کارخانه کمپوست یزد به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
یک متخصص شاخص کشوری در حوزه مدیریت پسماند با بیان این‌که تأسیسات زیربنایی مناسبی برای مدیریت پسماند در یزد وجود دارد، گفت: راه‌اندازی خط تولید 250 تنی پسماند برای شهر یزد به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش نسیم یزد نیوز، دکتر«علی دهنوی» عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و متخصص شاخص کشوری در حوزه مدیریت پسماند و تصفیه فاضلاب شهری با بیان این‌که زیرساخت‌های مناسبی در شهر یزد برای مدیریت بهینه پسماند وجود دارد، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور باید با استفاده از ظرفیت علمی و انسانی بومی بحث مدیریت پسماند را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند اصفهان، افزود: ساخت سرلند بالستیک برای اولین بار در کشور«جداسازی مواد به سه دسته  موادآلی ریز، سه بعدی و مواد دو بعدی»، ساخت پایلوت هاضم بی‌هوازی برای پسماندهای شهری، ورود به بحث مدیریت پسماند خشک روز و شب و طراحی و نصب چند مخزن زیرزمینی هوشمند از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت شهری اصفهان در حوزه مدیریت پسماند است.

این استاد دانشگاه اصفهان در ادامه مدیریت هزینه را از جمله ویژگی‌های توجه به پسماندشهری دانست و گفت: تدوین برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت هنر برای نهادینه سازی فرهنگ تفکیک از مبداء یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای مدیریت پسماند است.

دهنوی با بیان این‌که مسئولان و مدیران شهری در استان‌های مختلف باید در راستای حفاظت از محیط زیست کشور هم‌افزایی بیش از پیش داشته باشند، تصریح کرد: افزایش کیفیت زندگی در نقاط مختلف کشور به مشارکت عمومی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و اجرایی متنوع نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پردازش را یکی از ضرورت های اجرایی برای مدیریت بهینه لندفیل دانست و تأکید کرد: اولین قدم برای پیشرفت در مدیریت پسماند طراحی خطوط جدید تولید متناسب با فرهنگ زندگی مردم هر منطقه شهری است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که خوشبختانه تأسیسات زیربنایی مناسبی برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست در شهر یزد وجود دارد، گفت: به نظر من با توجه به ظرفیت‌های فیزیکی مناسب در همین دوره شورا و شهرداری امکان راه‌اندازی مجدد کارخانه کمپوست یزد در محل موجود وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به این‌که به نظر می‌رسد یک خط تولید 250 تنی پسماند برای شهر یزد به اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اگر آن طور که باید اقدامات لازم برای تولید پسماند انجام شود هزینه انجام شده در بازه زمانی سه سال بر می‌گردد.


true
true
true