×

منوی اصلی

true
با حضور وزیر تعاون در بافق؛ سه طرح راه‌سازی و گردشگری به بهره‌برداری رسید
سه طرح راه سازی و ‌گردشگری استان یزد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار، نماینده مردم بافق در مجلس و جمعی از مدیران ارشد استان یزد در شهرستان بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش نسیم یزد نیوز، جاده ۶۴ کیلومتری مسیر بافق به ساغند، پنج کیلومتر از جاده ۳۱ کیلومتری بافق به رفسنجان که در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد و هتل سنتی بوم گردی قلعه تاریخی آریز روستای باقر آباد به مناسبت هفته تعاون با حضور محمد شریعتمداری افتتاح شد.

 

طول مسیر جاده بافق - رفسنجان ۱۱۵ کیلومتر است که ۸۴ کیلومتر آن در محدده شهرستان بافق قبلا به بهره برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر درحوزه شهرستان رفسنجان قرار دارد، که امروز پنج کیلومتر آن افتتاح شد.

 جاده‌های بافق به ساغند و بافق به رفسنجان به ترتیب با ۳۱۰ و ۵۰ میلیاردریال از محل اعتبارات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بودجه شهرستان و مشارکت راه و شهرسازی ساخته و تکمیل شده است که با بهره برداری از طرح‌ها فاصله بافق به بندرعباس و مشهد به ترتیب ۱۶۰ و ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این سفر از پیت استخراج سنگ آهن و طرح‌های جوار معدنی در دست اجرای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این شرکت قرار گرفت.

«شریعتمداری» در حاشیه افتتاح طرح‌های شهرستان بافق گفت: بهره‌برداری از مسیرهای ارتباطی بافق  - رفسنجان و ساغند، ایجاد یک سه‌راه‌ مواصلاتی و خروج کامل شهرستان بافق از بن بست است.

وی افزود: این دو جاده کوتاهتر شدن مسیر، بهبود شرایط حمل و نقل کالا و مسافر را باعث شده و بستر را برای توسعه پایدار شهرستان بافق فراهم می‌سازد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین بر تکمیل طرح‌های جوار معدنی به ویژه گندله سازی برای تامین خوراک کارخانه فولاد بافق تاکید و تصریح کرد: با راه اندازی زنجیره فولاد در این شهرستان از خام فروش مواد معدنی سنگ آهن جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری برای این صنعت ایجاد می کند.

منبع: ایسنای یزد

 


true
true
true