×

منوی اصلی

true
لزوم تدوین پیمان‌نامه مصرف صحیح انرژی و مدیریت سبز در یزد
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد بر ضرورت تدوین پیمان نامه‌ای در مسیر مصرف صحیح انرژی و مدیریت سبز استان با هدف مشارکت جویی متعهدانه و همدلانه تاکید کرد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«اکرم فداکار» در نشست اجرای نظام مدیریت سبز در استانداری ضمن تشریح جامع از آئین نامه اجرایی بند "ز" ماده ٢٨ قانون برنامه ششم توسعه مصوبه هیات دولت در راستای اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: اگرچه راهکارهایی برای کاهش مصرف در چهارچوب آئین‌نامه مدیریت سبز موجود نیست ولی با تغییر نگرش می‌توان اقدامات موثری در حوزه مدیریت منابع انرژی انجام داد.

وی با مهم خواندن مسئله مدیریت پسماند و جدی گرفتن آن در دستگاه‌های اجرایی، افزود: تفکیک پسماند با سازوکار شخصی صورت می‌گیرد و باید با استفاده از تجربیات شهرداری به‌عنوان دستگاه مجری و دیگر دستگاه‌های موفق در این حوزه اقدامات لازم را انجام داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ضمن ارائه گزارش دقیق آماری دستگاه‌های اجرایی در حوزه مصرف انرژی، نسبت به برنامه‌ریزی دقیق در راستای اصلاح شرایط موجود تاکید کرد.

فداکار توجه به حوزه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی برای اجرای مدیریت سبز را خواستار شد و گفت: تدوین یک پیمان‌نامه با هدف مشارکت‌جویی متعهدانه و همدل در مسیر مصرف صحیح انرژی می‌تواند گام مقدماتی خوبی برای حرکت نظام‌مند در حوزه مدیریت سبز باشد.

این مسئول همچنین تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، موضوعی عمیق و درازمدت و البته بسیار موثر است که باید در مسیر آن بسیار صبورانه گام برداشت.

وی با تاکید بر نگاه بلندمدت در استفاده و هزینه‌کرد دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، اصلاح برخی کاستی‌ها در این حوزه را خواستار شد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری یزد باید الگویی موفق در حوزه مدیریت سبز در میان دستگاه‌های اجرایی باشد و فوراً در جهت اصلاح برخی از این کاستی‌ها حرکت کند.

وی ‌در پایان سخنان خود با قابل اهمیت خواندن بهینه‌سازی مصرف آب در فضای سبز دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: آب برای استان یزد موضوعی حیاتی و حساس است و ضرورت دارد تا با نگاه سخت‌گیرانه‌ در مصرف و استفاده با بهینه‌ترین روش‎‌ها در مصرف مناسب نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشیم.


true
true
true