×

منوی اصلی

true
کودکان یزدی با فلسفه پیاده روی اربعین آشنا می‌شوند
برنامه‌های هفته ملی کودک با توجه به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی، حول محور آشنایی با روحیه جهاد در راه خدا و فلسفه پیاده‌روی اربعین طرح‌ریزی شده است.

به گزارش نسیم یزد نیوز، 13 تا 19 مهر هفته ملی کودک نامیده شده و به وجود پربرکت این میوه‌های زندگی توجه و ارزش بیشتری داده می‌شود؛ این گل‌های زندگی که در کنار کودکی کردن با مهارت‌ها و اخلاق زندگی آینده آشنا می‌شوند تا بتوانند با گذر از دنیای ساده و پاک کودکی توانمند پا به عرصه جوانی و بزرگسالی بگذارند و آینده را بسازند.

موضوعی که شاید در بسیاری از برنامه‌هایی که در طول سال از سوی نهادهای دولتی و خصوصی مختلف در ارتباط با کودکان انجام می‌شود نادیده گرفته و مسائل مرتبط با کودکان صرفا به بازی و تفریح خلاصه می‌شود.

نهایت این موضوع زمانی است که در سطح شهر خانه‌های بازی با تعداد بسیار بالا ایجاد می‌شوند ولی در هیچ یک از این خانه‌ها حتی کمترین توجهی به مباحث تربیتی و آموزش‌های غیر مستقیم برای کودکان وجود ندارد و تنها وسایلی برای بازی با یک موزیک کودکانه در نظر گرفته شده است.

این موضوع البته در هفته کودک امسال کنار گذاشته شده و رویکرد‌های در نظر گرفته شده برای کودکان و والدین آنها به ویژه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تغییر قابل توجهی همراه است.

دبیر اجرایی هفته ملی کودک کانون پرورش فکری و هنری استان یزد در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد اظهار داشت: کانون پرورش فکری و هنری در طول سال پرورش و آموزش کودکان 5 تا 17 سال را با فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهد.

وی گفت: این برنامه‌ها در هفته ملی کودک با قوت بالاتری انجام می‌شود تا خانواده‌های بیشتری را به سمت توجه به دنیای کودکان جلب نماید.

قیصری اهم برنامه‌های هفته ملی کودک در استان یزد را افتتاح نمایشگاه آثار و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اعضای کانون پرورش فکری و هنری، دیدار با مسئولان استانی و شهرستانی، و تقدیر از برگزیدگان کانون دانست.

وی با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی بیان کرد: برای تقویت روحیه همدلی، مهربانی و جهاد در راه خدا و آشنایی کودکان با فرهنگ حسینی و عاشورا برنامه‌هایی مانند ساخت فرفره و کتل در قالب کاردستی و بازدید از موزه دفاع مقدس در طرح صلح بازدید و نشاط انجام می‌گیرد.

کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری و هنری استان یزد نمایش فیلم‌هایی با موضوع کودک و همچنین همراهی کردن کودکانی با نیازهای ویژه در قالب طرحی به نام در کنار فرشتگان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک برشمرد.

وی طرح کتاب دوست داشتنی من را با نام کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه کتاب معرفی کرد و گفت: هدف اصلی کانون پرورش فکری و هنری گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است و بر این اساس آشنایی با نویسندگان، اساتید اندیشه استانی و بازدید از چاپخانه‌های کتاب در برنامه این هفته قرار گرفته است.

مدیر مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری و هنری یزد بازدید از آثار باستانی و تاریخی و آشنایی با فعالیت‌های میراث فرهنگی را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در یزد برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری و هنری در طول سال و همچنین همکاری برخی سازمان‌ها و نهادها در ایجاد محیطی مناسب برای پرورش کودکان در زمینه‌های مختلف افزود: امید است با توجه بیشتر به این سن بتوانیم در کنار هم دنیایی پر از شادی، آرامش و صلح برای کودکان بسازیم تا بتوانند آینده را به زیبایی بسازند.

انتظار می‌رود خانواده‌ها به بهانه هفته ملی کودک کمی به دنیای کودکی برگردند و با حضور در چنین فعالیت‌هایی کودکان خود را همراهی کنند تا مفاهیمی مانند رأفت، ازخود گذشتگی، شناخت هویت و در کنار هم بودن از همین دوران بچگی در آنها نهادینه شود.


true
true
true