×

منوی اصلی

true
کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی با تبلیغ فروش کاسکو در یزد
رییس پلیس فتا استان یزد از شناسایی متهمی که با درج آگهی فروش پرنده کاسکو در اینستاگرام کاربران را اغفال و از آنان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: افراد کلاهبردار با تبلیغات جذاب و اغوا‌کننده مثل تحویل رایگان درب منزل، پرداخت وجه پس از دریافت کالا و پرداخت بیعانه، اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.

وی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با رؤیت عکس پرنده کاسکو با قیمت مناسب در اینستاگرام با چت کردن با فرد فروشنده، وی با اظهارات خود اعتمادم را جلب و من نیز مبلغ دو میلیون تومان برایش کارت به کارت نمودم که فردای آن روز گوشی را خاموش کرده و متوجه کلاهبرداری شدم، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتا یزد گفت: با بررسی و اقدامات فنی- تخصصی در فضای مجازی متهم در یکی از شهرهای استان‌های همجوار شناسایی و مشخص شد که از چندین نفر با همین شگرد کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هویت کاری و شخصی در شبکه های اجتماعی به راحتی قابل جعل می‌باشد، در صورت علاقه برای خرید از شبکه‌های اجتماعی حتماً هویت واقعی افراد شناسایی و پس از تحویل محصول و بررسی آن اقدام به پرداخت پول به مأمور پست کنید.

رییس پلیس فتا یزد در ادامه به کاربران فضای مجازی هشدار داد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی‌اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب در راستای انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

این مقام مسئول به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه کرد تا زمانی که کالایی را دریافت نکرده و از مرغوبیت و اصالت آن اطمینان حاصل نکرده‌اید وجهی را پرداخت نکنید.

سرهنگ ابوطالبی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.


true
true
true