×

منوی اصلی

true
اصلاح سبک زندگی تضمین کننده سلامتی مردم کشور است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که استرس، هسته اصلی بیماری‌ هاست، گفت: اصلاح سبک زندگی، سلامتی افراد جامعه را تضمین می‌کند.

به گزارش نسیم یزد نیوز، دکتر«محمد مصدق» در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت تغییر رفتار غذایی رایج در سطح جامعه،‌اظهار کرد:‌ اصحاب رسانه به عنوان هدایتگران امین اجتماعی نقش مهمی در اصلاح رفتار غذایی و تأمین سلامت عمومی جامعه ایفا می‌کنند.

 ابتلا به بسیاری از بیماری ها نظیر سرطان را ناشی از مصرف غذای ناسالم، کم تحرکی و چاقی دانست و افزود:‌ طبق تحقیقات بدست انجام شده 62 درصد ابتلا به سرطان تخمدان، 31 درصد سرطان مثانه، 25 درصد ابتلا به سرطان کلیه و پنج درصد موارد ابتلا به سرطان سینه با چاقی مرتبط هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه ایجاد زمینه لازم برای ارتقای سواد سلامت را از جمله راهکارهای موثر برای جلوگیری از شیوع بیمارهای مختلف دانست و گفت: یزد جزو استان‌های نخست در آمار مبتلایان به دیابت بوده و در سال گذشته 36 میلیارد تومان قلم انسولین در این استان مصرف شده است.

مصدق تصریح کرد: به ازای هر کیلو کاهش وزن،احتمال ابتلا به دیابت به میزان پنج درصد کاهش می‌یابد.

این پزشک متخصص در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کلید ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در رفتار و سبک زندگی ما نهفته است، بیان کرد: استرس، هسته اصلی بسیاری از بیماری‌ هاست و اصلاح سبک زندگی، سلامتی افراد را تضمین می‌کند.

 


true
true
true