×

منوی اصلی

true
جشنواره انار تفت 15 تا 17 آبان ماه در یزد برگزار می‌شود
شهردار تفت با بیان این که جشنواره انار این شهرستان 15 تا 17 آبان برگزار می‌شود، از راه‌اندازی 32 غرفه صنایع دستی و انواع فرآوردهای انار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«وحید فتوحی» در نشست خبری جشنواره انار تفت که با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف استان یزد برگزار شد، با بیان این که اکثر باغات شهرستان تفت زیر کشت انار هستند، اظهار کرد:‌ انار شهرستان تفت برخلاف شهرستان‌های دیگر استان انبار نمی‌شود.

وی با بیان این که جشنواره انار تفت طی سه روز در روزهای 15 تا 17 آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود،‌افزود: راه‌اندازی 32 غرفه شامل صنایع دستی، انواع انار و فرآوردهای آن از جمله ویژگی‌های این جشنواره فصلی است.

شهردار تفت در ادامه توسعه گردشگری شهرستان تفت را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره انار در این شهرستان دانست و گفت: رویداد فرهنگی جشنواره انار دومین مراسم بزرگ و پرمخاطب تفت است.

فتوحی اجرای مراسم پرده خوانی و دف نوازی را از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری این دوره جشنواره عنوان و تصریح کرد: امسال با همکاری اقشار مختلف مردم شهرستان تفت تدابیر خوبی برای کنترل ترافیک و حضور تمام علاقه‌مندان در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

«جواد ملانوری» دبیر جشنواره انار باغ صدری یزد در ادامه این نشست هدف اصلی از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را معرفی ظرفیت باغداران تفتی دانست و بیان کرد: میزان برداشت انار از سطح باغات شهر تفت از ۱۰ هزار تن نسبت به پارسال به ۲۰ هزار تن رسیده است.

وی حضور گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا را از دیگر ویژگی های برگزاری جشنواره انار در شهرستان تفت عنوان کرد و افزود:‌ در سال گذشته میزبان 90 گردشگری خارجی از کشور اسپانیا بودیم.

ملانوری با بیان این که توجه بیش از پیش به باغات انار شهرستان تفت یکی از دستاوردهای جشنواره انار در این شهرستان است، تصریح کرد:‌ مبارزه جدی با مگش مدیترانه ای برای جلوگیری از افزایش آفت آن در باغات یکی از اقدامات انجام شده در راستای حراست از باغات انار تفت است.

این مسئول اظهار کرد: جمع‌آوری انارهای آلوده و دور کردن آن از محصولات سالم، طعمه، سم پاشی و نصب تله سراترپ از دیگر اقدامات انجام شده برای نگهداری از باغات انار تفت است که توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان انجام و در دستور کار است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بالغ بر یک هزار هکتار از باغات تفت زیر کشت درخت انار هستند که ۸۰۰ هکتار از این ظرفیت قابل بهره‌برداری انواع انارهای گل و سفید است.

 


true
true
true