×

منوی اصلی

true
افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ آب و برق در استان‌های کشور تا پایان امسال
وزیر نیرو با اشاره به اختصاص 33 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و افتتاح 227 طرح آب و برق در کشور، گفت: تا پایان امسال هر هفته در یکی از استان های کشور طرح‌های بزرگ آب و برق به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«رضا اردکانیان» در حاشیه افتتاح طرح های وزارت نیرو در شهرستان ابرکوه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همانطور که رییس در نیمه مهرماه اعلام کرده، وزارت نیرو تا پایان امسال هر هفته در یکی از استان های کشور طرح های بزرگ آب و برق را وارد مدار بهره برداری می کند.

وی ایجاد زمینه لازم برای بهره برداری از 227 طرح در حوزه های ساخت نیروگاه، سد، زهکش، تسویه خانه‌های آب و فاضلاب و خطوط انتقال از جمله اقدامات در دستور کار وزارت نیرو در کشور است، افزود: 33 هزار میلیارد تومان اعتبار توسط دولت برای طرح های در دستور کار هزینه شده است.

وزیر نیرو در ادامه با بیان این که تأمین آب کشاورزی و حوزه صنعت از دیگر اقدامات حائز اهمیت دولت تدبیر و امید است، گفت: مطالبات تأمین آب برای 17 استان کشور به پایان رسیده و قرار است به زودی اقدامات اجرایی در راستای انتقال آب از دریا انجام شود.

اردکانیان افتتاح طرح‌های در دستور کار وزارت نیرو را از جمله اقدامات دولت در قالب پوبش «الف ب ایران» دانست و تصریح کرد: به طور متوسط هر هفته حدود یک هزار میلیارد تومان در کشور طرح های آب و برق افتتاح می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان این که ما الان در هفته پنجم هستیم و با طرح هایی که فردا دوشنبه  20 آبان در استان کرمان افتتاح می‌شود جمع طرح های افتتاح شده تاکنون به پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد، افزود: تاکنون این پویش در استان های تهران، ایلام، قم، یزد، کرمان و آذربایجان غربی اجرا شده است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تا پایان امسال بیش از سه هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور اضافه می‌شود، گفت: بحث مدیریت مصرف مهمترین دستاورد وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان این که تدوام پایداری انرژی مستلزم مدیریت مصرف است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مهم از تابستان امسال با همکاری مردم در کشور اجرای شده است.

وزیر نیرو در پایان سخنان خود با اشاره  به این که همزمان با حضور رییس جمهور امروز یکشنبه 19 آبان ماه 9 طرح ویژه آب و برق در استان یزد افتتاح می شوند، خاطرنشان کرد: جمعا 472 میلیارد تومان اعتبار طرح هایی است که امروز در شهرهای استان یزد به بهره برداری می رسند.


true
true
true