×

منوی اصلی

true
«جوکر» در یزد اکران و تحلیل می‌شود
فیلم «جوکر 2019» ساخته تاد فلیپس، عصر امروز با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد در حوزه هنری استان اکران و تحلیل می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،فیلم سینمایی «جوکر» (Joker)در یکصد و نهمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به نمایش در‌ می‌آید و با حضور دکتر احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد مورد تحلیل و واکاوی قرار می‌گیرد.

«جوکر» یک فیلم آمریکایی در ژانر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد.

فیلم‌نامه این اثر توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌ است.

داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام «آرتور فلک» را روایت می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.

واکین فینیکس نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌است. رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و مارک مارون دیگر بازیگران فیلم هستند.

جوکر نخستین نمایش خود را در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد و برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد. این فیلم با تحسین منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم‌نامه، کارگردانی و اجرای فینیکس مورد ستایش قرار گرفت.

جوکر که بودجه ساخت آن ۵۵ میلیون دلار است، یکی از فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما به شمار می‌آید.

علاقه‌مندان به هنر هفتم و مباحث آموزشی ـ تحلیلی سینما می‌توانند این فیلم جذاب و مهیج را سه‌شنبه 19 آذرماه، ساعت 18 در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی تماشا کنند.

انتهای پیام


true
true
true