×

منوی اصلی

true
لزوم برگزاری مراسم‌های ملی با رویکرد گام دوم انقلاب در یزد
رییس حوزه هنری یزد گفت: تمام مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی باید با رویکرد «گام دوم انقلاب» و محوریت جوانان اجرا شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدصادق کوچک‌زاده» در جریان دیدار با حجت الاسلام «محمد فخرالدینی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری بیش از پیش دو نهاد حوزه هنری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: مبنای حرکت و فعالیت‌ها در تمام عرصه‌ها از جمله فرهنگی، هنری و اجتماعی باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

وی افزود: باید در نشست‌های اندیشه‌ورزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله دیدگاه صاحب‌نظران، نخبگان و دانشگاهیان، تلاش کرد تا همه برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی، مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی با رویکرد گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و امیدآفرینی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رییس حوزه هنری استان یزد با بیان این‌که در مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی باید از ظرفیت‌های مردمی کمتر شناخته شده استفاده شود، گفت: در برنامه‌ها و مناسبت‌ها باید کارها را به نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان سپرد.

کوچک‌زاده همچنین آمادگی حوزه هنری و هنرمندان مرتبط را برای مشارکت هر چه بیشتر در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف در استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام «محمد فخرالدینی» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد هم با بیان این‌که کار باید برای رضای خدا و در جهت تبیین معارف الهی باشد، گفت: اگر به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسائل و آسیب‌های اجتماعی از دریچه هنر پرداخته شود، تأثیر بسیار زیادی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مؤثر حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، حضور پررنگ‌تر این نهاد در کمیته‌های ستاد بزرگداشت 9 دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) در استان را خواستار شد.

فخرالدینی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت پاسداشت دهمین سال حماسه 9 دی‌ در استان خبر داد و افزود: برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این حماسه ماندگار پیش بینی شده است.

این مسئول برحضور گسترده اقشار مختلف مردم بویژه هنرمندان در این مراسم که دوشنبه 9 دی‌ماه 98 در میدان امیرچخماق برگزار می‌شود، تأکید کرد و با بیان این‌که تأثیر یک اثر هنری مانند؛ فیلم، عکس، شعر و پوستر شاید بیشتر از چندین منبر باشد، اظهار کرد: با یک اثر هنری می‌توان از بروز برخی مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی گفت:‌ باید با استفاده از نبوغ و ظرفیت استعدادهای فرهنگی و هنری در راستای تبیین جایگاه حق و ولایت در جامعه گام برداریم و اقداماتی مؤثر و متناسب با شرایط امروز انجام دهیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان با بیان این‌که این انقلاب ثمره خون شهداست و خودشان نیز از آن محافظت می‌کنند، بر ثبت و ضبط خاطرات مرتبط با شهدا و انتقال آن به نسل امروز تأکید کرد.

لزوم شناخت شهدای استان بویژه شهیدمحراب آیت الله صدوقی(ره) به جوانان و نوجوانان، ضرورت شناساندن اهداف و آرمان‌های انقلاب به نسل امروز، لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی هنری در زمینه‌های مختلف، تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با زبان هنر و جذب مخاطب برای مناسبت‌ها با نوآوری و شیوه‌های هنری جذاب از دیگر مباحث این نشست بود.

انتهای پیام

 


true
true
true