×

منوی اصلی

true
خانه فرهنگ صدوقی و دانشگاه ادیان و مذاهب قم، تفاهم‌نامه همکاری نوشتند
خانه فرهنگ صدوقی و دانشگاه ادیان و مذاهب قم، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فعالیت‌های بین‌المللی امضا کردند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن نواب» در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با خانه فرهنگ صدوقی،‌ اظهار کرد:‌ دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران است که با توجه به صبغه حوزو‌ی، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت‌‌و‌گو با پیروان آن‌ها با تکیه بر مشترکات، تلاش کرده است.

وی افزود: این دانشگاه در جهت‌ هم‌بستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت(ع) به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم،‌گفت: همکاری با خانه فرهنگ صدوقی با پشتوانه عظیم بیت شهید محراب آیت‌الله صدوقی، آغازگر تحول اساسی در حوزه تربیت نیروی متخصص در آن منطقه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والسملیمن «محمد صدوقی» نیز با اشاره به رویکرد و اهداف خانه فرهنگ صدوقی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مؤسسه،‌ تصریح کرد: خانه فرهنگ صدوقی در راستای رسالت حرفه‌ای خود، برای رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش می‌کند.

وی ادامه داد:‌ هر چند مسائل این دو حوزه بسیار گسترده و متنوع است اما می‌کوشد با ابزار آموزش راه را برای تربیت نیروی متخصص با هدف تولید فکر هموار کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس علاوه بر فعال‌سازی یک مرکز علمی کاربردی در حوزه فرهنگ و هنر، اکنون با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب، نیروی متخصص با تحصیلات آکادمیک در حوزه دین را در دستور کار قرار داده است.

در این تفاهم‌نامه مقرر شد علاوه بر پذیرش دانشجو در دوره‌های کوتاه‌ مدت و غیرحضوری، پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با امکان برگزاری کلاس‌ها در استان یزد فراهم شود.

انتهای پیام

 


true
true
true