×

منوی اصلی

true
راه‌یابی اثر فیلم ساز یزدی به جشنواره ملی اخلاق پزشکی
فیلم «برای یک نفس» اثر فیلم‌ساز یزدی با موضوع اهدای عضو به بخش رقابتی نخستین جشنواره ملی عکس و فیلم اخلاق پزشکی راه یافت.

به گزارش نسیم یزد نیوز،فیلم داستانی «برای یک نفس» به نویسندگی و کارگردانی «سیدمجتبی حسینی» که در بین آثار منتخب بخش فیلم کوتاه نخستین جشنواره ملی عکس و فیلم اخلاق پزشکی حضور دارد در این رویداد هنری به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم کوتاه با موضوع پاسداشت اهدا کنندگان عضو و خانواده آنان با هدف تبیین و ترویج این فرهنگ نیک و پسندیده در جامعه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و حوزه هنری استان یزد تولید شده است.

در این فیلم 20 دقیقه‎ای ماجرای پر فراز و نشیب خانواده‌ای که درگیر مسئله اهدای عضو هستند به تصویر کشیده شده است.

راحله علم‌چی، نسرین علم‌چی، مریم کیانوش، مینا زارعی، زهرا سادات حسینی‌پور و رضا آقایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از؛ دستیار کارگردان سیدفرشاد میرافضلی، مدیر تولید رضا آقایی، تصویربردار رامین راستجو، تدوین وحید قاضی‌میرسعید، طراح صحنه و لباس سیدمحسن افزونی، طراح گریم محمدمهدی هدایتی، موسیقی مرتضی شفیع و ناظر کیفی سمانه‌سادات ملک‌ثابت.

این فیلم پیش از این در شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» در زاهدان به نمایش درآمده بود.

سیدمجتبی حسینی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه جامع رسانه تهران است. این فیلم‌ساز یزدی که با فیلم «پنج» در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی خوش درخشیده، فیلم بلند «افسون گل سرخ» و چند فیلم کوتاه داستانی و مستند از جمله «چَرچین»، «باروی خورشید و خشت»، «مردی از گوشه خیابان» و «دموکراسی در لوکیشن آشپزخانه» را در کارنامه دارد که برخی از این آثار با همکاری حوزه هنری یزد تولید شده است.

از بین ۱۱۸ فیلم کوتاه ارسالی به جشنواره عکس و فیلم اخلاق پزشکی، ۲۰ اثر وارد مرحله داوری شده است.

آشنایی جامعه با اهمیت مباحث اخلاق پزشکی، تقدیر از هنرمندان فعال در این عرصه و ترغیب هنرمندان به خلق آثار مهم و مغفول در حوزه اخلاق پزشکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره عنوان شده است.

جشنواره عکس و فیلم اخلاق پزشکی در سه بخش فیلم مستند، فیلم کوتاه و عکس از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۹۸ همزمان با هفتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی در شهر ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام


true
true
true