×

منوی اصلی

true
فعالین فرهنگی مساجد را محور اصلی فعالیت‌های خود قرار دهند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم احیاء جایگاه مساجد تاکید کرد و گفت: فعالین فرهنگی باید مسجد را به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فعالیت خود در مساجد قرار دهند .

به گزارش نسیم یزد نیوز،حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» در جمع بانوان فعالین فرهنگی ضمن گرامیداشت یوم الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در درجه اول باید شکرگذار انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نعمات بزرگ خداوندی باشیم و این نعمت بزرگ را قدر بدانیم.

وی افزود: این‌که می‌بینیم شهادت سردار دلها شهید سلیمانی توانست چنین موج عظیمی را در کشور ایجاد کند به این دلیل است کارهای این شهید والا مقام از روی اخلاص و برای خدا بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان این‌که محبت به اهل بیت(ع) شهید سلیمانی را به این درجه رساند، گفت: فعالین فرهنگی بایداخلاص و ارادت آن شهید والا مقام را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

نجیمی در ادامه بر لزوم تداوم در فعالیت‌های فرهنگی تاکید و تصریح کرد: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش به ثمر می نشیند لذا نباید به فعالیت های مقطعی اکتفا کرد.

این مسئول بیان کرد: رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی محل و شهرستان باید مورد توجه جدی فعالان فرهنگی باشد تا از این طریق اولویت ها مشخص و به آن توجه جدی تری صورت گیرد.

وی بر لزوم توجه به فعالیت های تخصصی توسط فعالین فرهنگی تاکید کرد و گفت: البته نباید نسبت به فعالیت های عمومی بی توجه بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر فرزانه انقلاب، خاطرنشان کرد: این بیانیه باید سرلوجه فعالیت‌های تمامی مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد به گونه‌ای که هر فعال فرهنگی یکبار آن را مباحثه کرده باشد.

وی افزود: فعالیت‌های مجموعه های فرهنگی حتما باید پیوست اجتماعی داشته باشد در غیر اینصورت به بن بست خواهد رسید.

نجمی بر لزوم اهتمام به کادر سازی در مجموعه های فرهنگی تاکید کرد و افزود: البته این کادرسازی نباید به حوزه خاصی محدود شود بلکه باید استعدادها شناسایی و سپس جهت دهی شود.

وی با اشاره به ظرافت‌های موجود در هنر گفت: باید از زبان هنر در جهت انتقال آموزه های دینی و اسلامی بهره برد تا بتوان نوجوان و جوانان را جذب کرد.

نجیمی روحیه مطالبه گری را لازمه یک فعال فرهنگی دانست و بیان کرد: فعالین فرهنگی نباید نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر خود بی توجه باشند بلکه باید با مسئولان شهرخود در رفت و آمد بوده و از آن ها در مسائل مختلف مطالبه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان بر لزوم احیاء جایگاه مساجد تاکید کرد و گفت: فعالین فرهنگی باید مسجد را به عنوان اصلی ترین پایگاه فعالیت خود در مساجد قرار دهند .

انتهای پیام


true
true
true