×

منوی اصلی

true
تنها راه مقابله با سطحی‌نگری ترویج فرهنگ کتابخوانی است
تنها عضو هیأت علمی پزشکی هسته‌ای در استان یزد با بیان این‌که رشد فکری و فرهنگی جامعه مستلزم حمایت از کتاب و کتابخوانی است، گفت:‌ دست‌اندرکاران بدانند اگر امروز برای آگاه‌سازی جوانان در علوم مختلف تلاش نکنند، در آینده هزینه‌های سنگین‌تری برای جبران آن باید پراخت کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،دکتر«سیدکاظم رضوی» در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار کرد:پیشرفت تکنولوژی و حرکت جامعه به سمت مدرنیته  و همچنین  استفاده از فضای مجازی، منجر به سطحی نگری از یک سو و کاهش سواد رسانه‌ای از سوی دیگر شده است.

وی افزود:‌ بدیهی است با توجه به افزایش جریان اطلاعات و اخبار درست و نادرست و بمباران رسانه‌ای ذهن مخاطبین، ایجاد تفکر نقاد و پرهیز از سطحی‌نگری یکی از اصول بنیادی در فضای رسانه‌ای محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه تنها راه مقابله با سطحی‌نگری را ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: پیشرفت همه جانبه جامعه در گرو  رشد فکری و فرهنگی است که این مهم هم مستلزم حمایت از فرهنگ کتابخوانی است.

دکتر رضوی با بیان این‌که بدون ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی هیچ کدام از مولفه‌های توسعه محقق نخواهند شد، تصریح کرد: سند اثبات این مدعا سهم ناچیز کشورهای در حال توسعه در تألیف و نشر کتاب و همچنین سرانه پایین مطالعه این کشورها در مقایسه با کشورهای توسعه یافته است.

تنها عضو هیأت علمی پزشکی هسته‌ای در استان یزد، با بیان این‌که نا آگاهی تهدیدی جدی برای نابودی فرهنگ عمومی و تمدن یک کشور است، خاطرنشان کرد:‌ مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و آموزشی بدانند اگر امروز برای آگاه‌سازی دانش آموزان و دانشجویان در علوم مختلف تلاش کنند، در آینده هزینه‌های سنگین‌تری برای جبران آن باید پراخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب، تأکید کرد:‌ پیشنهاد می‌کنم این چنین رویدادهای فرهنگی به طور مستمر و دائمی در شهر میراث جهانی یزد برگزار شود.

دکتر رضوی نمایشگاه کتاب را عامل موثری برای جریان‌سازی اجتماعی و فرهنگی در این حوزه دانست و بیان کرد:‌ با توجه به این که بحران اقتصادی موجود دست و پای ناشران را برای تولیدات مختلف و متنوع بسته است ولی هنوز ظرفیت تولید کتب موثر و مناسب در کشور وجود دارد.

انتهای پیام


true
true
true