×

منوی اصلی

true
تغسیل اموات کرونایی زن توسط 16 بانوی حوزوی در یزد
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از مشارکت جهادگونه 16 خواهران طلبه استان در تغسیل و تجهیز بانوان فوت شده کرونایی یزد خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،حجت الاسلام و المسلمین «محمود کارگرشورکی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده از حوزه علمیه خواهران استان یزد برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد:‌ با شیوع ویروس منحوس کرونا و فوت تعدادی از هموطنان‌، طلاب خواهر استان یزد آمادگی خود را برای تغسیل و تجهیز اموات کرونایی اعلام کردند.

وی توصیه‌های دین مبین اسلام و حس نوع دوستی را از دلایل مشارکت طلاب در این امر دانست و افزود: طلاب در همه بحران‌ها، همچون سیل، زلزله و ویروس کرونا در کنار مردم بوده و نقش آفرینی کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت ۱۶ بانوی حوزوی در امر تجهیز و تغسیل فوت شدگان کرونایی خبر داد و گفت:‌ این بانوان در قالب گروه‌های چند نفره بعد از کسب آموزش‌های لازم شرعی و بهداشتی به صورت تئوری و عملی، مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام کارگر تصریح کرد: قبل از تجهیز آرامستان برای تغسیل اموات، تیمم بدل از غسل برای فوت شدگان در بیمارستان انجام می‌شد که بعد از پیگیری‌های زیاد توسط مسئولین ذی ربط و آماده شدن زیرساخت‌های لازم، اکنون با رعایت اصول بهداشتی وشرعی، اموات کرونایی توسط خواهران طلبه غسل، حنوط وکفن وبرای اقامه نماز آماده می‌شوند.

این مسئول در ادامه از رفع نگرانی خانواده‌های داغدیده در بحث غسل و تجهیز اموات کرونایی و اظهار رضایت آنها خبر داد و تصریح کرد: طلاب به صورت جهادی وقربه الی الله به این  امور می‌پردازند و هیچ گونه حق الزحمه‌ای به جهت تغسیل و تجهیز اموات دریافت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: حقیراز این طلاب ارجمند و خانواده‌های محترمشان تشکر و قدردانی می‌کنم که حتی اجازه ماموریت برون استانی نیز برای تغسیل به خواهران طلبه دادند و اعزام برای تجهیز اموات انجام شد.

علاوه بر تغسیل اموات، خواهران طلبه با حضور در منازل خانواده فوت شدگان کرونایی،  آنان را به آرامش و صبر دعوت می‌کنند.

انتهای پیام


true
true
true