×

منوی اصلی

true
مشارکت 800 خیر یزدی با حوزه بهداشت و درمان در یزد
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در امور اجتماعی از حضور و مشارکت بیش از 800 خیر در حوزه بهداشت و درمان این استان خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز، دکتر «محمدحسن‌ لطفی» با اشاره به تعداد خیران در حوزه سلامت استان یزد،‌اظهار کرد: در حال حاضر 879 خیر در حوزه سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند که از این تعداد 504 خیر در شبکه‌های بهداشت و درمان و 375 خیر به طرح‌های مرتبط با بیمارستان‌ها کمک کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی موسسات خیریه بیمارستانی از سال 96 افزود: تاکنون11 موسسه خیریه بیمارستانی استان، پروانه فعالیت موسسه خیریه را از فرمانداری کسب کرده و به منظور حمایت از بیماران و کمک به مردم در پرداخت هزینه‌های درمان شروع به فعالیت نموده‌اند.

مشاور رئیس دانشگاه در امور اجتماعی گفت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید 19 در استان تا پایان تیرماه، مؤسسات خیریه بیمارستانی بالغ بر 9 میلیارد و 433 میلیون تومان در مقابله با بیماری کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی یزد مشارکت داشته‌اند.

دکتر لطفی تصریح‌ کرد: مشارکت موسسات خیریه بیمارستانی به بیمارستان‌های استان شامل کمک‌های  نقدی، خرید تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه گلایدوسکوپ، دستگاه الکترو شوک، دستگاه مانیتورینگ، دستگاه الکتروکاردیوگراف، دستگاه ساکشن، هود لامینار اتوکلاو اکسیژن ساز، فشارسنج،  اکسی متر، مانیتور علائم حیاتی و هم چنین خرید اقلام و ملزومات مصرفی شامل ماسک، دستکش، گان، شیلد و مواد ضدعفونی کننده بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم چنین از ابتدای شیوع همه گیری کووید 19 در استان تا پایان تیرماه، خیران  بالغ بر 1 میلیارد و 146 میلیون تومان در مقابله با بیماری کرونا با شبکه های بهداشت و درمان یزد مشارکت داشته‌اند.

 دکتر لطفی با بیان این‌که مشارکت خیران با شبکه‌های بهداشت و درمان استان یزد شامل کمک های نقدی، خرید اقلام مصرفی شامل وایتکس، مواد ضدعفونی کننده، گندزا، ماسک، شیلد، دستکش، گان و هم چنین خرید تجهیزات از قبیل تب سنج لیزی، پالس اکسی متر، دستگاه نوار قلب، ویلچر و سم پاش بوده است، گفت: ساخت بیمارستان، ساخت درمانگاه، ساخت بخش های بیمارستانی، ساخت مراکز خدمات جامع سلامت،  ساخت پایگاه سلامت، ساخت خانه بهداشت، ساخت مرکز فوریت‌های پزشکی، ساخت واحدهای اموزشی و پژوهشی ، ساخت کتابخانه و ازمایشگاه در شهرستان ها و روستاهای استان از دیگر اقدامات خیران در حوزه سلامت استان یزد است.

انتهای پیام


true
true
true