×

منوی اصلی

true
محیط ‌زیست یزد مجوزی برای فعالیت هیچ معدنی صادر نکرده است
پورملایی با بیان اینکه محیط زیست یزد مجوزی برای فعالیت هیچ معدنی صادر نکرده است، گفت: حتی یک وجب از محدوده پناهگاه شیرکوه واگذار نشده است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،نیره پورملایی در خصوص واگذاری حدود چهل کیلومترمربع از دامنه شیرکوه در حدفاصل بنادکوک دیزه، بیداخوید و توران پشت که چشمه‌های جوشان توران پشت در این منطقه قرار دارد و یکی از قسمت‌های مهم دامنه شیرکوه است و دارای ذخایر مهم جانوری و گیاهی است، بدون اطلاع و تائید دهیاران منطقه و فرماندار و مسئول منابع طبیعی شهرستان و آب منطقه‌ای و بخشدار شهرستان به یک معدن کار خارج استان، گفت: حتی یک وجب از منطقه محدوده پناهگاه شیرکوه به هیچ شخص یا ارگانی واگذار نشده و اینکه در هیچ زمانی واگذار نخواهد شد.

مدیرکل محیط ‌زیست استان یزد با تأکید بر اینکه طی این مدت به‌هیچ‌عنوان بخشی از محدوده پناهگاه شیرکوه به معدن کاران واگذار نشده است، اضافه کرد: از سوی مدیرکل محیط زیست استان یزد مجوزی برای فعالیت هیچ معدنی صادر نشده است و تنها در مواردی مجوز صادرشده که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خارج از منطقه حیات‌وحش اقدام به صدور مجوز کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، هر منطقه‌ای که خارج از محدوده حیات‌وحش استان باشد نیازی به استعلام از اداره کل محیط زیست استان ندارد.

پورملایی اضافه کرد: اداره کل محیط زیست طی مکاتبات متعدد مرز مناطق چهارگانه، مناطق شکارممنوع و سایر زیستگاه‌های حساس و ارزشمند استان یزد را به مبادی ذی‌ربط ارسال کرده است و به‌هیچ‌عنوان در این مناطق به معادن اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

مدیرکل محیط ‌زیست استان یزد عنوان کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد به استناد قانون رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و ماده ۲۴ قانون معادن، صرفاً در خصوص معادن واقع در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست از این اداره کل استعلام می‌کند و در سایر عرصه‌های طبیعی فقط از منابع طبیعی اعلام نظر می‌کند.

منبع: یزدرسا

 


true
true
true