×

منوی اصلی

true
کرونا مانعی برای تحقق سند تحول آموزش و پرورش نخواهد بود
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که تمام برنامه‌های این اداره کل سند تحول بنیادین دارند، گفت: کرونا مانعی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نخواهد بود.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«عباسعلی دانافر» درنشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش یزد که با حضور رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به شیوع کرونا و رقم خوردن طولانی‌ترین تعطیلات تحصیلی که ممکن است همچنان ادامه داشته باشد، اظهار کرد: با شیوع کرونا یک حرکت جهادی در کشور ایجاد شد و یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی با بیان این‌که تحصیل و ارائه خدمات آموزشی در این شرایط، سبک مدیریتی خاصی را می‌طلبد، افزود: کادر آموزشی آموزش و پرورش یزد در این شرایط با کار مضاعف همه تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به کار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این‌که آموزش و پرورش، معلمان و فرهنگیان نشان دادند که چه سرمایه‌های بزرگی هستند و در همه سطوح مسئولانه پای کار آمدند تا کاری روی زمین نماند، گفت: خوشحالیم که استان یزد در این مسیر نیز خوش درخشید.

دانافر با اشاره به این‌که راهبرد اصلی و محور آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای در سطح مدارس و آموزش و پرورش استان اجرا نمی‌شود مگر این‌که پیوست سند تحول داشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک اصل مهم است و روی آن مصمم هستیم و حتی در شرایط خاص شیوع کرونا نیز اجازه ندادیم که هیچ فعالیتی در هیچ عرصه‌ای روی زمین بماند و فقط شکل انجام کار عوض شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بحث نظارت را نیز بسیار جدی دنبال می‌کنیم زیرا یکی از عوامل اصلی موفقیت آموزش و پرورش یزد، نظارت دلسوزانه و مدبرانه وزارت آموزش و پرورش در اجرای الگویی است که به این استان ارائه شده است.

دانافر با بیان این‌که هم دانش‌آموزان سختکوش و ساعی، هم خانواده‌های معتقد به تحصیل، هم معلمان دلسوز و هم مدیران پای کار و پیگیر داریم، افزود: خیران مدرسه ساز نیز نقش بسیار مهم و اساسی داشتند و هفته‌ای نیست که در یزد یک افتتاح به دست خیران نیک اندیش اتفاق نیفتد.

 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد،‌ وی در پایان گفت: همانطور که با مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی خداحافظی کردیم، اگر به همین مسیر ادامه دهیم، پیش بینی می‌کنیم در کمتر از سه سال آینده، اولین استانی باشیم که با مدارس نا ایمن خداحافظی خواهیم کرده و این امر در صورت تحقق، مرهون مشارکت خیران است.


true
true
true