×

منوی اصلی

true
پارسال ۲۴۰۰ نفر از طریق کاریابی‌های یزد صاحب شغل شدند
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۹ موسسه مشاوره شغلی و کاریابی در این استان، گفت: سال گذشته دو هزار و ۳۹۶ نفر از طریق مراکز کاریابی غیردولتی در استان یزد به کارگمارده شدند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«عماد تشکری» ضمن اعلام این خبر، بیان کرد: از مجموع دو هزار و ۳۹۶ نفر اشتغال‌یافته توسط مراکز کاریابی غیردولتی استان یزد در سال گذشته، یک‌هزار و ۸۰۱ نفر مرد و ۵۹۵ نفر زن بودند که از این تعداد ۷۳۹ نفر زیر دیپلم، ۸۴۳ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و ۸۱۴ نفر دارای مدرک بالاتر از دیپلم بودند.

وی اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری نیز تعداد دو هزار و  ۵۷۲ نفر کارجو در این دفاتر ثبت‌نام داشته‌اند که از این تعداد یک‌هزار و ۹۰۰ نفر مرد و ۶۷۲ نفر زن هستند و ۶۳۵ نفر از آنها نیز مشغول به کار شده‌اند که ۵۱۵ نفر مرد و ۱۲۰ نفر زن بوده‌اند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که هدایت شغلی متناسب با سلایق، تخصص کارجویان و ظرفیت‌های استان مهم‌ترین رسالت مراکز کاریابی است، افزود: با توجه به تغییراتی که در بازار کار شاهد آن هستیم، جامعه کسب و کار نیازمند تعریف فرصت‌های شغلی جدید بر اساس ظرفیت‌های استان است.

تشکری با تأکید بر این که کاریابی‌ها باید ارتباط خوبی با صنعت، خدمات و بازار کار داشته باشند، بیان کرد: مراکز کاریابی موظف هستند متناسب با نیاز روز و بازار کار، به روز و کارآمد باشند و خدمات جدید ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه‌های کاریابی باید ضمن توجه به کمیت و آمار با تلاش بیشتر، توجه به کرامت انسانی، کسب مهارت و تخصص با جلب اعتماد مردم خدمات شایسته‌ای را ارائه کنند.

تشکری در پایان یادآور شد: اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی است و این راهبرد مهم با جدیت توسط مسئولان پیگیری می‌شود.

به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، در جال حاضر ۲۹ موسسه مشاوره شغلی و کاریابی داخلی اعم از فیزیکی و الکترونیکی زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد فعال است که ۱۱ دفتر کاریابی در مرکز استان و هشت دفتر در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند و ۹ موسسه نیز به صورت مجازی در این حوزه خدمات ارائه می‌دهند.


true
true
true