×

منوی اصلی

true
ورود جدی دستگاه قضا به حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای عمرانی و ساختمانی
معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد، ورود دستگاه قضا به بحث کنترل حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در این استان را جدی دانست و گفت:‌ سازمان مدیریت پسماند یزد در چارچوب قانون تحت حمایت کامل دستگاه قضایی استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز ، «حمیدرضا بابایی» در جلسه مشترک سازمان مدیریت پسماند و دادستانی استان یزد که با موضوع مدیریت پسماند نخاله‌های عمرانی و ساختمانی برگزار شد، با بیان این‌که دستگاه قضایی استان حمایت کامل و لازم را برای مدیریت پسماند نخاله‌های ساختمانی و عمرانی انجام می‌دهد، اظهار کرد: ساماندهی چالش پسماندهای ساختمانی و عمرانی در شهر یزد مستلزم همراهی مستمر تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

وی جلوگیری از هرگونه ضایع شدن حق را لازمه حمایت دستگاه قضایی دانست و افزود: جامعه هدف در بحث مدیریت پسماندهای ساختمانی یزد باید گسترده و با دقت کامل مشخص شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد در ادامه آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی معضل حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای ساختمانی را ضروری عنوان کرد و گفت:‌ تمام عناصر اجرایی نظیر محیط زیست،‌ شبکه بهداشت، اشخاص حقیقی و پیمانکاران باید در خصوص این طرح توجیه شوند.

بابایی همکاری سایر ارگانهای مرتبط با این موضوع را از حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ سازمان مدیریت پسماند باید قبل از اجرایی طرح تمام هماهنگی لازم باد دستگاه‌های مرتبط را انجام داده و مسیر قانونی کردن این فرآیند را تسهیل کند.

این مسئول با بیان این‌که قانون مدیریت پسماند ملاک مشخص و کاملی برای رعایت قانون در این خصوص است، تأکید کرد:‌ سازمان مدیریت پسماند یزد در چارچوب قانون تحت حمایت کامل دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی ورود دستگاه قضا به بحث کنترل حمل و نقل غیرقانونی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در یزد را جدی دانست و خاطرنشان کرد:‌ سازمان مدیریت پسماند نیز باید سعی کند طبق قانون و با در نظر گرفتن شرایط تمام عناصر جامعه هدف،‌ بحث قانونمدار کردن این چالش شهری را تسیل کند.

معاون دادستان یزد با بیان این‌که طرح مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی یزد باید پیش از این در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گرفت، افزود:‌ دادستانی یزد پشتیبان مدیریت شهری در حوزه مدیریت حمل و نقل پسماندهای عمرانی است.

بابایی گفت: دادستانی آماده صدور احکام قضایی برای تسهیل کردن کنترل و مدیریت جابجایی نخاله‌های ساختمانی در یزد است.

به نقل از ایسنا


true
true
true