×

منوی اصلی

true
جابجایی خاک و نخاله بدون دریافت کد هویتی جرم است
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون بحث ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در دستور کار جدی شورای اسلامی شهر یزد قرار گرفته است، اظهار کرد: بازدید میدانی از شیوه مدیریت پسماندهای عمرانی کلان شهرهای اصفهان، قم و شیراز، از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز، «حمیدرضا رحیمدل» ساماندهی بخش عمده‌ای از تخلفات ساختمانی را از جمله مزایای مدیریت صحیح پسماندهای عمرانی و ساختمانی در یزد دانست و افزود:‌ بسیاری از کلان شهرهای کشور در بحث مدیریت پسماندهای عمرانی به ویژه حمل و نقل آن، شیوه‌نامه اجرایی مصوبه سال 91، ابلاغی از سوی سازمان شهرداریها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، با بیان این‌که ساماندهی رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل خاک و نخاله، اولین گام برای مدیریت اجتماعی و زیست محیطی تخلیه غیرقانونی پسماند ساختمانی در یزد است،‌ گفت: بحث ساماندهی رانندگان فعال در این حوزه یک ماهی است که در دستور کار جدی سازمان مدیریت پسماند شهری شهرداری یزد قرار گرفته است.

رحیمدل اطلاع رسانی عمومی با نصب بنر در سطح شهر، صدور اطلاعیه و دعوت از اتحادیه رانندگان خاک و نخاله، را از جمله اقدامات انجام شده برای ثبت‌نام رانندگان در سامانه مدیریت پسماند عمرانی شهرداری دانست و بیان کرد: تاکنون 150 راننده در سامانه ثبت‌نام و کد هویتی لازم را دریافت کردند.

این مسئول با بیان این‌که رانندگان فاقد کد هویتی نمی‌توانند نسبت به حمل و نقل خاک و نخاله ساختمانی در یزد اقدام کنند،‌تصریح کرد: از این پس این اقدام جرم بوده و برابر قوانین با متخلفین برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون پرسنل مدیریت پسماند ضابط قضایی خاص هستند،حمایت دستگاه قضایی برای مقابله با رانندگان متخلف در حوزه جابجایی نخاله‌های عمرانی و ساختمانی را مهمترین مطالبه مدیریت شهری از دستگاه قضایی دانست و تأکید کرد: ساماندهی مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر میراث جهانی یزد به عزمی همه جانبه نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه تشکیل هیأت حل اختلاف و اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به این خصوص را از جمله پیشنهادات مدیریت شهری برای ساماندهی حمل و نقل غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در یزد عنوان کرد و گفت: کسب دستاوردهای بزرگ و مطلوب در این حوزه مستلزم اقدام به موقع و قانونی است.

به نقل از ایسنا


true
true
true