×

منوی اصلی

true
کمک 1 میلیارد تومانی هیئت‌ها و خیرین یزدی در دهه اول محرم
مدیرکل زندانهای استان یزد گفت: هیئت‌ها، خیرین و مردم استان یزد در ماه محرم یک میلیارد تومان در قالب طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» کمک کردند.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«رضا ذوالفعلی‌نژاد» با بیان این‌که طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم امسال از سوی ستاد دیه استان یزد اجرا شده است، اظهار کرد: تاکنون هیات‌های عزاداری، خیرین یزدی طی اقدامی ارزشمند در دهه اول محرم ۱۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان کمک کردند.

وی ضمن تقدیر از همکاری شوراهای هیئت‌های مذهبی استان یزد در اجرای طرح هر هیئت آزادی یک زندانی افزود: در اجرای این طرح هیئت‌هایی از جمله هیئت باغ گندم، مسجد جامع کبیر، خویدک، چهارده معصوم بنستان، جنت آباد، جواد الائمه، پیرو برج، جان نثاران اسلامیه و انصارولایت در مجموع مبلغ 408 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کردند.

مدیر کل زندان‌های استان یزد در ادامه از اختصاص مبلغ ۲۹۴ میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: در سال جاری بسیاری از افراد هیئتی در یزد با هدف پیشگیری  از شیوع ویروس کرونا نذورات خود را که در سال‌های گذشته در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) به پذیرایی از عزاداران اختصاص می‌دادند، صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کردند.

ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به قدمت مراسم های روضه خوانی در خانه‌های سنتی استان از دیر باز تا کنون تصریح کرد: در استان یزد از روزگار قدیم تاکنون در ایام محرم مراسم‌های روضه خوانی در منازل قدیمی و سنتی برگزار که قدمت بعضی از این روضه خوانی‌ها به بیش از ۲۰۰ سال میرسد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای صیانت از جان عزادارن حسینی هزینه این مجالس در مجموع مبلغ ۱۴۳ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک نمودند.

این مقام مسئول گفت: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف شهر و پخش تبلیغ های ستاد دیه و تیزرهای ساخته شده توسط صدا وسیما مرکز استان و اعلام شماره حساب های ستاد دیه استان مردم و نیکوکاران در مجموع مبلغ ۱۵۵ میلیون تومان را به این ستاد اهدا نمودند .

وی از همراهی اعضاء موسسه مردم نهاد خانه صلح و اندیشه استان یزد تقدیر و تشکر نمود و گفت : در ایام محرم جوانان و اعضا ء این موسسه مردم نهاد و هنرمند مطرح استان مهدی صفوی‌زاده، همت نموده و در تمام فضای مجازی و صفحات پر بازدید استان اقدام به تبلیغ‌، اعلام شماره حسابها، پخش تیزر و کلیپ‌ها و درج خبرهای این ستاد نموده و یاری گر این ستاد بودند .

مدیر کل زندان‌های استان یزد در پایان ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی کارکنان ستاد دیه استان یزد که حتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در ستاد دیه حاضر و نسبت به اخذ کمک های مردمی اقدام نمودند خاطرنشان کرد: با سعی و تلاش کارکنان و کمیته صلح و سازش این ستاد ان شاءالله با اختصاص این مبلغ زمینه آزادی ۳۰ محکوم مالی از زندانهای استان و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم خواهد شد .

انتهای پیام


true
true
true