×

منوی اصلی

true
آغاز بهار و تعلیم و تربیت با 270 هزار دانش‌آموز در یزد
استاندار یزد با بیان این‌که سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ در اولویت برنامه‌های آموزشی و نهادهای ادارای استان قرار دارد، گفت: 270 هزار دانش‌آموز یزدی سال تحصیلی جدید را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این استان آغاز کردند.

«محمدعلی طالبی» در آیین آغاز سال تحصیلی جدید استان یزد با حضور در دبستان پسرانه شهید محمدخانی، اظهار کرد: هر آنچه که برعهده مسوولان آموزش و پرورش و مدارس  استان برای سال تحصیلی جدید و تامین شرایط مناسب لازم بوده، انجام شده و همکاری دیگر نهادها نیز در این زمینه مورد انتظار است.

وی افزود: طی دو هفته گذشته با کاهش مبتلایان به کرونا در یزد مواجه بودیم و باعث شده تعدادی زیادی از شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز خارج شوند و امیدواریم با ادامه این روند وضعیت بهتری داشته باشیم.

استاندار یزد دنبال کرن سلامت خانواده‌ها و دانش‌آموزان و همچنین توجه به بحث تعلیم و تربیت را از جمله مهمترین وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت:‌ تلفیق این دو مسئولیت شرایط و ضوابط سختی را لازم دارد که با همراهی خانواده‌ها و کادر آموزش و پرورش امکان‌پذیر است.

طالبی تصریح کرد: با توجه به این‌که تغییرات تصمیم‌گیری و عدم اقناع خانواده‌ها باعث بروز نگرانی‌هایی در خانواده ها شده است، باید توجیه خانواده دانش‌آموزان و همچنین بیان تصمیمات اتخاذ شده در دستور کار سیستم آموزشی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه‌ به تاکید مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش، همه ما وظیفه داریم فضای بهتری در زمینه تعلیم و تربیت فراهم کنیم.

«عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم،  آغاز بهار تعلیم و تربیت و شروع سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، معلمان و والدین تبریک گفت .

وی افزود: بعد از ۱۹۵ روز تعطیلی مدارس، از امروز شاهد بازگشایی مجدد مدارس و حضور معلمان و دانش آموزان در مدارس هستیم و انشالله با مشارکت خانواده‌ها و کادر آموزشی شرایط بهتری برای تعلیم و تربیت فراهم و ضمن حفط سلامت دانش‌آموزان، نگذاریم سیستم آموزشی با وقفه مواجه شود.

دانافر با تاکید بر اجرای فرآیند آموزش و پرورش دانش‌آموزان به صورت حضوری با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی گفت: مدیران مدارس با استفاه از ظرفیت شورای مدرسه نسبت به برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان و انتخاب شیوه‌های مناسب برای آموزش آنها اقدام نمایند .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد در ادامه تصریح کرد: رعایت تمام ضوابط ایمنی و بهداشت از قبیل گروه بندی دانش آموزان، فاصله گذاری و کنترل بهداشت فردی، اجتماعی و محیطی برای مدارسی که جمعیت دانش آموزی بالایی دارند از مهمترین الزامات درشروع سال تحصیلی است.

وی بیان کرد: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی ۱۴۹ هزار و ۲۴۵ نفر است که در پنج هزار و ۸۰۳ کلاس درس و ۸۷۳ باب مدرسه، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

دانافر اظهار کرد: همچنین ۵۷ هزار و ۴۶۶ دانش‌آموز دوره اول متوسطه در دو هزار و ۱۴ کلاس درس و ۳۹۴ باب مدرسه و همچنین ۵۰ هزار و ۱۴۵ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه در دو هزار و ۳۸ کلاس درس و ۴۸۷ واحد آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

این مقام مسئول افزود: حدود ۲۶ هزار دانش‌آموز نیز در پایه پیش دبستانی، سال تحصیلی خود آغاز کردند و مجموعا افزون بر ۱۰ هزار کلاس درس در قالب یک هزار و ۸۰۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید در استان یزد پذیرای دانش آموزان هستند.

انتهای پیام


true
true
true