×

منوی اصلی

true
آموزش ندادن قوانین به مردم عامل بسیاری از مشکلات کشور است
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آموزش در ارتباط با حقوق مردم، دولت و نظام، وظیفه سه قوه است، گفت: بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف ناشی از نبود آموزش و اطلاع نداشتن مردم از نحوه اجرا و چگونگی قوانین مصوب است.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«محمدصالح جوکار» با اشاره به این‌که قانون مشمول زمان گذشته نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز ما با آن مواجه هستیم این است که قانون تصویب می‌کنیم ولی آموزشی در ارتباط با آن نداریم.

وی افزود: به عنوان مثال قانون مبارزه با پولشویی را در کشور تصویب کردیم ولی هیچ گاه برای مردم تبیین یا روشن نکردیم که اگر تراکنش‌های مالی شما این مقدار است و به این صورت باشد، باید در ارتباط با آن پاسخ دهید.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آموزش در ارتباط با حقوق مردم، دولت و نظام، وظیفه سه قوه است، گفت: متاسفانه این موضوع انجام نشده و شفاف سازی لازم در ارتباط با قوانین برای مردم به وجود نیامده است.

جوکار با تاکید بر این‌که اجرای قوانین نباید منجر به دلسرد شدن صنایع به ویژه در شرایط فعلی شود تصریح کرد: قطعا اگر تمام مردم از همین قانون پولشویی به درستی اطلاع لازم را داشته باشند، اکثریت بالاتفاق آنها اقدام به این موضوع نمی کردند و هیچ مشکلی باری آنها به وجود نمی‌آمد.

وی با اشاره به درخواست‌هایی که در ارتباط با اصلاح قوانین صورت گرفته ادامه داد: در صورتی که درخواستی برای اصلاح قانون وجود دارد باید توجیهات لازم در ارتباط با آن نوشته شود و به صورت کامل در ارتباط با آن توضیح داده شود تا تمام نمایندگان با آن توضیحات توجیه شوند و در صورتی که واقعا نیاز به اصلاح وجود هست، اقدام شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی با اشاره به این‌که بحث تفاوت نرخ ارز مشکلات جدی به وجود آورده و بعضا هم از زیر بار پرداخت آن فرار می‌کنند ادامه داد: در حال حاضر بیش از 12میلیارد تفاوت نرخ ارز نیمایی وجود دارد که دولت تنها موفق به گرفتن دو هزار آن شده و مابقی که عمدتا دانه درشت‌ها هستند را نتوانستند بگیرند و موارد ریز را گرفته‌اند.

انتهای پیام


true
true
true