×

منوی اصلی

true
تعطیلی برخی خطوط تولید کشور به دلیل نبودن یک قطعه
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی به نوآوری و فناوری در کشور گفت: برخی خطوط تولید کشور به دلیل نبودن یک قطعه تعطیل می‌شود.

به گزارش نسیم یزد نیوز ، محمدصالح جوکار در نشست جمع‌بندی و اجرایی شدن عملیات اراضی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهم امروز جامعه که در سیاست‌های بالادستی نظام هم به آن تاکید ویژه‌ای شده، بحث نوآوری در حوزه علم و صنعت است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که صنایع ما بر پایه سنتی که در گذشته اشخاص و افراد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری می‌کردند بنا نهاده شده در حالی که این روش شاید سه چهار دهه‌ای هست که منسوخ شده و کشورهای پیشرفته به سمت فناوری و نوآوری جلو رفته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی که پیشرفته هستند، غالبا فروش فناوری دارند و کمتر به سایر مباحث توجه دارند و بیشترین ثروت را هم به همین صورت برای خود تامین کرده‌اند.

جوکار ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، پایه و اساس اکثریت تحریم‌ها هم حول محور فناوری شکل گرفته و اگر ما زودتر از این بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده و از نوآوری و خلاقیت حمایت و پشتیبانی کرده بودیم، امروز تحریم‌ها این میزان تاثیرگذاری را بر کشور ما نداشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی از خطوط تولید در کشور ما به دلیل نبود یک قطعه به صورت کامل تعطیل می‌شود تصریح کرد: این موضوع به صورت ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری است که از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت ویژه صورت پذیرد.

وی به ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای استان یزد در حوزه فناوری‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: به طور قطع در صورتی که از این ظرفیت‌ها حمایت لازم صورت پذیرد، قطعا بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر عملیاتی شدن طرح جامع پارک علم و فناوری یزد تاکید کرد و اجرای آن را زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت چشم‌گیر این فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان و کشور دانست.


true
true
true