×

منوی اصلی

true
اجرای طرح ملی پوشش سراسری آموزش مجازی پیش‌دبستانی در یزد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل‌ آموزش و پرورش یزد از اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی به صورت رایگان در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم‌یزد نیوز،سعیده بهادرزاده در جمع برخی خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل طرح ملی ‌پوشش سراسری نواموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان از سوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل قرار است برای کسانی که به خاطر محرومیت مالی و یا شرایط کرونایی فرزندان خود را از ورود به پیش دبستانی محروم کرده‌اند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون دستگاهی و برون دستگاهی مانند صدا وسیما، شبکه آموزش ،شبکه شاد وهمچنین از طریق آموزش والدین ونوآموزان ،کودکان ۵ ساله تحت پوشش حداکثری آموزش و پرورش با کیفیت ومطلوب قرار گیرند.

وی با بیان این‌که پیش دبستانی یک دوره رسمی و امری حاکمیتی است، افزود: توجه به این دوره حساس وتاثیر گذار، جزو بند دوم سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است و با توجه به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، کودکان باید دو سال قبل از ورود به دبستان تحت پوشش برنامه های آموزشی و پرورشی قرار بگیرند و آموزش و پرورش هم موظف به تدوین اصول ،برنامه ریزی وتعلیم وتوانمند سازی نوآموزان این دوره است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل‌ آموزش و پرورش با عنوان این‌که بنیان‌های دانش، مهارت و نگرش و ارزش‌ها از دوره پیش از دبستان شکل می‌گیرد گفت: بنابراین ضروری است که هرتحول و نوآوری آموزشی از سال‌های اولیه کودکی مورد توجه واقع شود و به دلیل اهمیت این دوره، که زیربنای آینده تحصیلی کودکان تلقی می‌شود.

بهادرزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش مصمم است که با تبدیل تهدیدها به فرصت جهت آموزش مجازی و حضوری از طریق شبکه شاد و رسانه‌های ملی‌،استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی کند و نه تنها در این حوزه غفلت نشود بلکه حداکثر کودکان واجد الشرایط تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار گیرند.

وی با بیان این‌که سعی ما بر این است هیچ کودکی از دوره پیش دبستانی بازنماند عنوان کرد: در استان یزد سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۰۰ کودک برای دوره پیش دبستانی ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شد امسال هم تا ۲۰ هزار کودک در این دوره مهم و اثربخش ثبت نام کنند، اما متاسفانه تنها 5 هزار نفر برای ثبت‌نام این دوره حساس آموزشی اقدام کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد، گفت: بخشنامه طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی‌ها توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ گردیده و به زودی فراخوان ثبت نام این طرح که به صورت رایگان اجرا می‌شود اعلام می‌گردد، تا شاهد آموزش لازم با روش‌های مختلف به کودکان باشیم ،که مطمئنا این آموزش‌ها درشناسایی و رفع مشکلات شناختی آنها و همچنین آماده شدن جهت ورود نوآموزان به مدرسه در سال آتی موثر خواهد بود‌.


true
true
true