×

منوی اصلی

true
مردم، کلیدی‌ترین عامل توسعه کشور در جمهوری اسلامی ایران
فرمانده ارشد سپاه الغدیر با بیان این‌که در مبانی ارزش‌های انقلاب اسلامی مسئول به کسی گفته می‌شد که در برابر مردم پاسخگو باشد، گفت: مردم کلیدی‌ترین عامل توسعه همه جانبه کشور در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

سردار رضا پورشمسی تبیین ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را یکی از موثرترین راهکار مدیریت کشور در حوزه‌های مختلف دانست و اظهار کرد: مدیریت جهادی لازمه توسعه همه جانبه کشور است که باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در بسیاری از نظام‌های سیاسی دنیا مسئله حکمرانی به عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه مطرح است، افزود: در مدل تمدنی غرب که به شکل هرمی ترسیم می‌شود، در رأس هرم مسئولان و در قاعده آن مردم قرار می‌گیرند.

فرمانده ارشد سپاه الغدیر گفت: در مدل سیاسی غرب سرمایه داران و سلبریتی‌ها فارغ از دغدغه عموم جامعه رابطه بین مردم با مسئولان را ترسیم و تعیین می‌کنند و این نقطه تفاوت اساسی نظام اسلامی ایران با نظام‌های غربی است.

پورشمسی تصریح کرد: در نظام الهی جمهوری اسلامی ایران به جای مقوله حکمرانی بحث مسئولان به معنای پاسخگو مطرح می‌شود و مسئولان باید بیش از پیش به بار معنایی و تعهد آن دقت کنند.

وی بیان کرد: در مبانی ارزش‌های انقلاب اسلامی مسئول به کسی گفته می‌شود که در قبال تعهدات و خدمات خود در جامعه باید به مردم پاسخگو باشد و عملکرد خود را در معرض ارزیابی همگان قرار دهند.

فرمانده سپاه الغدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم در نظام انقلابی ایران، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی، اسلامیت نظام ریشه در توحید و جمهوریت آن برمبنای تکریم مردم برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تکریم آحاد مردم با هر گرایش و سلیقه در کنار توحید اسلام ناب محمدی دو عنصر تشکیل دهنده سیاست‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

پورشمسی در ادامه با بیان این‌که مبانی حکومت ایران با نظام‌هایی‌ نظیر انقلاب صنعتی فرانسه و انقلاب‌های کارگری که فقط شعار حمایت از جامعه کارگری می‌دهند متفاوت است، تصریح کرد: مدیریت در نظام اسلامی ایران بر مبنای ارزش‌های الهی اسلام ناب محمدی پایه گذاری شده است.

وی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم کلیدی‌ترین نقش توسعه‌ای در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را ایفا می‌کنند و بستر این مهم باید توسط مسئولان و دست‌اندرکاران ایجاد شود.

فرمانده سپاه الغدیر خاطرنشان کرد: در ارزش‌های دینی انقلاب اسلامی رابطه امت با ولی، رابطه‌ای تنگاتنگ و دوست داشتنی است و همین امر موجب عصبانیت استکبار و طرح توطئه‌های شوم علیه ایران اسلامی شده است.


true
true
true