×

منوی اصلی

true
تلفن‌همراه و اسکناس آلوده تا ۲۸ روز ناقل کروناست
یک پزشک و پژوهشگر یزدی در حوزه ویروس کرونا، با بیان این‌که شدت ابتلا به کویید۱۹ پنج برابر بیشتر از آنفلوانزا است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح صاف نظیر گوشی تلفن همراه، اسکناس و کاغذ از یک تا چهار روز و در برخی مواقع تا 28 روز تأیید شده است.

دکتر وحید شریفی‌با بیان این‌که متأسفانه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرها و کشورها افزایش یافته است، اظهار کرد: علاوه بر استفاده مستمر از ماسک، شستشوی مکرر دستها از جمله الزامات پیشگیری برای مقابله با کروناست.

وی با اشاره به این موضوع که ماندگاری ویروس کرونا در اشیاء مختلف متفاوت است، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، این ویروس روی سطوح صاف نظیر گوشی‌های تلفن همراه، اسکناس و کاغذ از یک تا چهار روز و در برخی مواقع تا ۲۸ روز ماندگاری دارد.

این پزشک و پژوهشگر یزدی در حوزه ویروس کرونا، گفت: ماندگاری ویروس کرونا درسطوح فلزی و چوبی پنج روز و بر سطح خشکی ماسک تا هفت روز است.

شریفی در ادامه با بیان این‌که طی ۲۴ ساعته گذشته در کل دنیا بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلای قطعی به کویید ۱۹ گزارش شده است، تصریح کرد: از ابتدای همه گیری شیوع کرونا تاکنون، حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ مورد بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان یزد انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده، ماندگاری ویروس کرونا بر پوست زنده بدن انسان تا ۱۰ ساعت ماندگاری دارد.

این پژوهشگر ویروس کرونا در استان یزد با بیان این‌که شدت ابتلا به ویروس کرونا پنج برابر بیشتر از آنفلوانزا است، تأکید کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کویید ۱۹ رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی به صورت کامل و مستمر است.

دکتر شریفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقیق میدانی انجام شده در شهر تهران، گفت: در نتیجه این تحقیقات آمده، که مبتلایان به کرونا در شهر تهران بیشتر آقایان و متأهل هستند.

وی در پایان با بیان این‌که سفر به خارج از محدوده شهری را رفتار مشترک بین نیمی از مبتلایان به کرونا دانست و بیان کرد: برپایی مجالس دورهمی از دیگر عوامل موثر و جدی ابتلا به ویروس کرونا است.


true
true
true