×

منوی اصلی

true
هنرمند ابرکوهی با سکانس «٥٢ هرتز» در راه فستیوال تِرِسا اسپانیا
بعد از سِتین و زنگ‌ها، فیلم سکانس پلان ٥٢ هرتز ساخته هنرمند ابرکوهی به دهمین فستیوال فیلم تِرِسا اسپانیا راه پیدا کرد.

اصغر عباسی فیلم‌ساز و کارگردان برجسته شهرستان ابرکوه که قدم در راه تولید آثاری با استانداردهای بین‌المللی گذاشته است، پس از تجربه‌های موفق «سِتین» و «زنگ‌ها» این بار با اثری در فرم متفاوت به دهمین فستیوال فیلم تِرِسا اسپانیا راه پیدا کرد.

فیلم سکانس پلان ٥٢ هرتز جدیدترین اثر اصغر عباسی در عرصه بین‌المللی است که در یک برداشت ضبط شده و یکی از چالش برانگیزترین فیلم‌هایی است که وى تابه‌حال آن را تولید کرده است.

اثر نامبرده روایتگر داستان انسان‌هایی است که در یک لحظه و با گرفتن یک تصمیم سرنوشت خود را تغییر می‌دهند.

٥٢ هرتز از میان بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه دهمین فستیوال فیلم تِرِسا (شهری با میراث فرهنگی بسیار مهم در بارسلونا اسپانیا)، در میان ۵۷ اثر برگزیده قرار گرفته است.

اصغر عباسی که دانش‌آموخته انجمن سینماى جوان و دانشجوى کارشناسى ارشد رشته سینما است با سابقه ساخت بیش از ٢٠ فیلم کوتاه و مستند و کسب جوایز متعدد، شهرام مکری را الگوی خود در ساخت فرم متفاوت فیلم جدیدش معرفی می‌کند.

پیش‌ازاین اثر «زنگ‌ها» به عنوان دومین اثر بین‌المللی عباسی از بین سه هزار فیلم به فستیوال فیلم انگلستان و در مرحله بعد فیلم‌های «ستین» و «زنگ‌ها» ی این هنرمند به بخش رقابتی فستیوال بیپآپ در نیویورک آمریکا، فستیوال هفته فیلم هالیوود در لاس‌وگاس آمریکا، بخش رقابتی فستیوال فیلم میرآداس در اروگوئه، فستیوال فیلم LIFT-OFF GOLBAL NETWORK انگلستان و فستیوال فیلم Make Art کالیفرنیا آمریکا راه یافته بود.

گفتنی است؛ فستیوال فیلم تِرِسا از ٢١ تا ٢٧ اکتبر به مدت یک هفته در بارسلونا اسپانیا برگزار خواهد شد.


true
true
true