×

منوی اصلی

true
اهدای 800 مورد پلاسما از بهبود یافتگان کرونایی در یزد
مدیرکل انتقال خون یزد با بیان این‌که اهدا پلاسما تا ۵۰ درصد می‌تواند در روند بهبودی بیماران کرونایی موثر باشد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ مورد پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونایی در استان یزد جداسازی و اهدا شده است.

دکتر نقی تقوایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه‌خبری‌نسیم یزد نیوز، با بیان این‌که طرح ذخیره‌سازی اهدای پلاسما بهبود یافتگان کرونا از اردیبهشت ماه امسال در این استان آغاز شده است، اظهار کرد: مراجع کنندگان به هیچ عنوان نباید نگران سلامت خود بعد از اهدای پلاسما باشند و بدانند هرگونه فرآیند خون‌گیری و جداسازی پلاسما بعد از تأیید نهایی پزشک و شرایط جسمی اهداکنندگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت در امر اهدا خون و به ویژه پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونایی، افزود: تاکنون ۶۰۰ نفر بیمار کرونایی که یک ماه از بهبود یافتن آنها گذشته است به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه و نسبت به اهدا پلاسمای خون خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد، گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده پلاسمای ۲۰۰ نفر از مراجعه کنندگان روتین انتقال خون که به ویروس کرونا نیز مبتلا بودند جداسازی و در بانک پلاسمای استان ذخیره شده است.

تقوایی خطاب به بیماران بهبود یافته کرونایی، تصریح کرد: تمام بیماران ۱۸ سال به بالای بهبود یافته کرونایی که یک ماه از زمان بهبودی آنها گذشته می‌توانند به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و نسبت به اهداء پلاسمای خون خود اقدام کنند.

وی اهداء پلاسما را از جمله اقدامات حائز اهمیت برای مدیریت و درمان بهتر بیماران کرونایی دانست و بیان کرد: بیماران بهبود یافته کرونایی بدانند با اهداء به موقع پلاسمای خون خود می‌توانند تا ۵۰ درصد در روند بهبودی بیماران کرونایی نقش آفرینی کنند.

مدیرکل انتقال خون یزد با بیان این‌که دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام مراکز انتقال خون با جدیت اجرایی می‌شود، تأکید کرد: مشارکت در امر اهداء خون در حقیقت احساس مسئولیت در قبال سلامت عمومی جامعه و درمان سریع بیماران کرونایی است.


true
true
true