×

منوی اصلی

true
آزادی ۲۴۹ زندانی غیرعمد یزدی در هفت ماهه امسال
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۴۹ زندانی جرائم غیر عمد در هفت ماهه ابتدای سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد دیه استان، اسلام افشون  با اشاره به اهمیت مشارکت مطلوب اقشار مختلف در بحث کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در این استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون به همت خیرین و نیکوکاران و همچنین کوشش کارکنان ستاد دیه استان  ۲۴۹ نفر از زندانیان‌ محکوم مالی جرائم غیر عمد که در زندانهای استان ساکن بودند، آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: برای آزادی این ۲۴۹ نفر محکوم مالی مبلغی بر بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود شش میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت گردید.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها مبلغی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ شش میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۱۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم گردید.

افشون تصریح کرد: در مهر ماه سال جاری  تعداد ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین و نیکوکاران به مناسبت اربعین حسینی و همینطور تعداد پنج نفر محکوم مالی نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱۹ محکوم مالی در زندانهای استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها  ۱۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است.


true
true
true