×

منوی اصلی

true
اختصاص جایزه نوبل ایرانی به دانش‌آموزان یزدی
دانش‌آموزان یزدی با قرار گرفتن در میان ۵۱ دانش‌آموز برتر کشور، موفق به کسب جایزه سال بنیاد موقوفه البرز، تحت عنوان جایزه نوبل ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، پنجاه و هشتمین همایش ملی بنیاد موقوفه البرز با حضور ویدئو کنفرانسی نمایندگان ۲۰ استان برگزار شد.

در این همایش که با حضور ۵۱ نفر از دانش آموزان سراسر کشور برگزار شد، دانش‌آموزان یزدی به نام «نگار کارگر» و «سروش شرافت بفروئی» به عنوان نمایندگان این استان حضور و موفق به کسب جایزه نوبل ایرانی شدند.در یزد هم این مراسم در اداره کل اوقاف وامور خیریه استان برگزار و جوایز و لوح تقدیر توسط حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به برگزیدگان اهداء شد.

بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شده‌ و این بنیاد در نیم قرن گذشته تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده‌ است.

جایزه بنیاد البرز در راستای تحقق امینانه نیت واقف در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده‌است.


true
true
true